مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت:با تامین اعتبار تکمیل پروژه عظیم تالارمرکزی شهریزد در سال جاری از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بهره برداری از این فرهنگسرای بزرگ،امسال سال خوبی برای تئاتر و سایر رشته های فرهنگی و هنری خواهد بود.

بهرام عبدالحسینی در مراسم اردیبهشت تئاتر ایران با بیان این مطلب گفت: شاید بیش از چند عدد از این نوع فرهنگسراها در سطح کشور پیش بینی نشده باشد که خوشبختانه یکی از آنها در استان دارالعلم و دارالعباده یزد احداث شده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در ادامه  راه اندازی کانون های تخصصی تئاتر را کاری مثبت و ارزنده از سوی  انجمن نمایش استان دانست و ابراز امیدواری کرد: تا با تصویب اساسنامه و آیین نامه هر یک از این کانون ها  در مجامع عمومی خودشان ،فرآیند تشکیل این کانون ها تکمیل شود.

وی همچنین با تاکید بر ضرورت آموزش عملی و تئوری تئاترهم در مرکز استان و هم در شهرستان های تابعه  و اختصاص بودجه ای به این منظور از سوی اداره کل ارشاد یز،به اهمیت توجه ویژه به تئاتر دانش آموزی به عنوان تئاتری جریان ساز و سازنده اشاره کرد و از نمایشگران و اهالی تئاتر خواست تا به هر گونه ممکن به یاری تئاتر دانش آموزی بشتابند.

عبدالحسینی گسترش و توجه بیشتر به نمایش های طنز و کمدی را از ضروریات حوزه تئاتر برشمرد و گفت: جامعه ما با استقبال خوب و شایانی که از چند نمایش طنز اجرا شده اخیر در یزد به عمل آوردند نشان دادندکه به این گونه نمایش توجه ویژه ای داشته و به آن نیاز دارند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به تعامل خوب ارشادیزد با صدا و سیمای استان ،خبر از تهیه برنامه ای تولیدی از شبکه تابان با هدف معرفی هنرمندان و بستر های توسعه فرهنگ و هنر یزد و پخش آن به صورت هفتگی داد.

وی افزود: در این برنامه قرار نیست به عملکرد ارشاد پرداخته شود بلکه مردم و مخاطبان با فعالیت ها و شخصیت های هنری و فرهنگی استانشان بیشتر آشنا خواهند شد.

عبدالحسینی  در پایان ضمن تقدیر از عملکرد رییس و اعضای شورای مرکزی انجمن نمایش استان یزد و اعلام حمایت اداره کل ارشاد از مجموعه هنرمندان این رشته ،عباس ملازینلی که از هنرمندان باسابقه و با تجربه در این رشته  می باشد را به عنوان مشاور خود در حوزه هنرهای نمایشی معرفی کرد.

در ادامه این مراسم پیام دکتر شاه آبادی معاون هنری وزارت ارشاد که به مناسبت آیین بزرگداشت تئاتر صادر شده بود قرائت شد .

پایان بخش این آیین نیز تجلیل از 11 هنرمند پیشکسوت و جوان فعال تئاتر در استان بود که با اهدای جایزه ،لوح تقدیر و تندیس روز جهانی تئاتر از آنها تقدیر به عمل آمد.

هنرمندان تقدیر شده عبارت بودند از : احمد علی مهدی نژاد – محمد جباری – حسن کوراغلی – عباس ملازینلی – رامین قادری نسب – رعنا مؤمنی  - کرامت یزدانی - حسین آقایی میبدی  - علی جاور – محمد علی زمانیان و ذبیح ا... محمودی.

یادآور می شود هر ساله روز جهانی تئاتر در نیمه دوم اردیبهشت ماه در سراسر کشور گرامی داشته می شود که به آیین "اردیبهشت تئاتر ایران" مشهور است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا