جوکار منتخب مردم یزدو صدوق  :دشمنان با تولید برخی بازی‌ها به دنبال دست‌یابی به اهداف خود هستند

نماینده منتخب مردم یزد و صدوق در مجلس بر لزوم تلاش برای ساخت بازی های باکیفیت و پرمحتوا تأکید کرد.

محمدصالح جوکار در بازدید از نمایشگاه رسانه های دیجیتال  یزد به خبرنگاران گفت:امروز بازی‌های رایانه‌ای به عنوان پرمخاطب‌ترین سرگرمی کودکان و نوجوانان متاسفانه وارداتی است و این واردات فرهنگ بیگانگان را نیز تحمیل می‌کند.

وی گفت: رسانه‌های دیجیتال ظرفیت‌های خوبی در جامعه ایجاد کرده‌است و از آنجا که جامعه امروز تشنه اطلاعات است، ظرفیت فضای مجازی به خوبی مورد استفاده قرار گرفته است.

وی افزود: عرصه فناوری اطلاعات دارای رشد بسیار بالایی است و باید از لحاظ محتوا خود را با این رشد فزاینده هماهنگ کنیم.

جوکار با اشاره به برپایی نمایشگاه عنوان کرد: این نمایشگاه نیز فرصتی را ایجاد می‌کند که مردم ضمن بازدید از نمایشگاه، با نرم‌افزارهای جدید و مورد نیاز خود آشنا شوند.

وی گفت: نرم‌افزارهای ارائه شده در این نمایشگاه مورد تأیید مرکز رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و خوب است مردم در کنار تهیه نرم‌افزارها ، آموزش‌های لازم را نیز فرا بگیرند.

جوکارهمچنین بر استفاده صحیح از اینترنت و فضای مجازی برای کودکان و بزرگسالان تاکید کرد و افزود: تهدیدهایی که فضای مجازی ایجاد می‌کند، بسیار بیشتر از فرصت‌هاست و لازم است آموزش‌های لازم برای استفاده از این فضا به عنوان یک فرصت فرهنگ‌سازی شود.

وی تاکید کرد: این نمایشگاه در نوع خود بی‌نظیر است و به نظر می‌رسد بازی‌های رایانه‌ای که حاوی پیام هستند مورد توجه بازدیدکنندگان قرار گرفته و کودکان و نوجوانان با استفاده از این بازی‌ها احساس هویت و افتخار ملی و مذهبی می‌کنند.

جوکار خاطرنشان کرد: بازی‌های رایانه‌ای باید چنین حسی را در کودکان ایجاد کند تا آنها نسبت به بازی‌هایی که تهاجم فرهنگی را به دنبال دارند، احساس بی‌نیازی کنند.

وی یادآور شد: امروز بازی‌های رایانه‌ای به عنوان پرمخاطب‌ترین سرگرمی کودکان و نوجوانان متاسفانه وارداتی است و این واردات فرهنگ بیگانگان را نیز تحمیل می‌کند.

جوکار ادامه داد: دشمنان با تولید برخی بازی‌ها به دنبال دست‌یابی به اهداف خود هستند و در واقع عملیات روانی اجرا می‌کنند.

وی اظهار امیدواری کرد: با حمایت از تولیدکنندگان داخلی و نخبگان فضای مجازی کشور، بتوانیم نه تنها نیاز خود را تامین کنیم بلکه وارد بحث صدور به سایر کشورها در این زمینه شویم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا