"علیرضا جلالی" از مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور که میهمان ویژه آئین افتتاح مرکز شماره 2 کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان طبس بود، خواستار تخصیص حدود 200 میلیون ریال اعتبار برای راه‌اندازی مرکز دائمی فروش کتاب کودکان و نوجوانان در طبس شد.

طبس- حقانی- سرپرستی یزدفردا: مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد که به همراه "سیدصادق رضایی" برای افتتاح مرکز شماره 2 کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان طبس به این شهر سفر کرده است، گفت: مرکز شماره 2 کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان طبس دارای فضای فیزیکی خوبی است که قابلیت راه‌اندازی مرکز دائمی فروش کتاب کودکان و نوجوانان را دارد.

"علیرضا جلالی" در ادامه  از مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور که میهمان ویژه این مراسم بود، خواستار تخصیص حدود 200 میلیون ریال اعتبار برای راه‌اندازی مرکز دائمی فروش کتاب کودکان و نوجوانان در طبس شد.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد هم‌چنین با اشاره به کمبود نیروی فرهنگی در مرکز شماره 2 کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان طبس، خواستار اعطای مجوز استخدام برای افزایش نیرو در این مرکز شد.

وی خاطرنشان کرد: طبس با دارا بودن دو مرکز ثابت، یک مرکز سیار و یک مرکز پستی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، تنها شهرستان استان یزد است که 4 مرکز کانون دارد.

جلالی از اهتمام و همراهی شورای اسلامی شهر، شهردار و مسئولین شهرستان طبس در راستای واگذاری زمین و اهتمام کافی برای احداث مرکز شماره 2 کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این شهرستان تقدیر نمود.

این مقام مسئول، کانون ها و امکانات و تجهیزات آن را بیت‌المال فرهنگی دانست و تاکید کرد: امکانات کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان را تا جایی که در توان‌ ما باشد در اختیار هر شخص و نهادی که بخواهد کار فرهنگی انجام دهد، قرار خواهیم داد.

در آیین افتتاح این مرکز که مدیرعامل و معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور، مدیران کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان‌های یزد، سمنان، مازندران، گرگان، خراسان جنوبی، کردستان و هرمزگان، جمعی از مسئولان محلی و خانواده شهدا و مربیان و فرهنگیان شهرستان حضور داشتند، سخنرانی فرماندار طبس، قرائت شعر توسط داانش آموز عضو کتابخانه کودک ونوجوان "نگار فروزان"، پخش فیلم با موضوع معرفی شهدای عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان طبس، و پخش کلیپ های کوتاه و متفاوت از دیگر برنامه های این مراسم بود.

این مرکز با زیربنای 638 مترمربع در مدت 3 سال و در زمینی به مساحت حدود 2 هزار مترمربع احداث شده است که با اعتباری به مبلغ 5 میلیارد و 700 میلیون ریال از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری به استان یزد تأمین شده است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا