محمد مهدي واعظي نژاد متخصص امنيت شبكه

یزدفردا :احتراماً پیرو اختلالات اخیر در حساب های کاربری Yahoo، به اطلاع دوستان گرامی می رساند که:

در روزهای اخیر، فردی با ارسال گسترده ایمیل های جعلی (که توسط بعضی از نرم افزارهای هکری ایجاد می شود) با عنوان دروغین مدیر Yahoo و به علت انجام تمهیدات امنیتی جدید از سوی این شرکت، از کاربران ایرانی درخواست می کرد تا به منظور فعال ماندن ايميل خود، کلمات عبور حساب کاربریشان را تغییر دهند که در نهایت، توسط حمله فیشینگ، اقدام به سرقت رمز عبور آن ها می نمود.

همچنین، گروهی از افراد نیز با ارسال ایمیلی که حاوی لینک مخرب به یک سایت آلوده (آدرس لینک از فایل پیوست برداشته شود)بود، اقدام به دزدیدن کوکی مرورگرها و دسترسی غیر مجاز به حساب های کاربری می نمودند که این مسايل، منجر به هک شدن تعداد بسیار زیادی از اکانت های Yahoo در ایران شد.

به دلیل این مشکلات که متأسفانه گریبانگیر عده زیادی از کاربران گردید، شرکت Yahoo به منظور جلوگیری از هک شدن سایر اکانت ها و مبارزه با تهدیدات ذکر شده، با غیر فعال کردن ارسال ایمیل و دسترسی به لیست تماس، چند روز در خدمات خود به کاربران ایرانی محدودیت ایجاد کرد که این موضوع، حتی برای ایمیل های ارسالی از طرف گروه های آن نیز پا بر جا بود.

البته هم اكنون، با اعمال تمهیدات امنیتی سریع و به موقع این شرکت، تمامي تهدیدات برطرف گردیده و از ارسال ایمیل های جعلي و حاوی لینک های آلوده نیز جلوگیری به عمل مي آيد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا