فارس: غیر از رسانه‌های عربی مستقل، بیشتر رسانه‌های عرب زبان انتخابات مرحله دوم مجلس شورای اسلامی را در سکوت خبری قرار دادند و از انتشار اخبار دقیق آن خودداری کردند.
خبرگزاری فارس: بازتاب انتخابات ایران در رسانه‌های عرب زبان

برگزاری مرحله دوم انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی ایران که امروز در 18 استان انجام شد، بازتاب گسترده ای را در رسانه های خبری عرب زبان داشت.

بر همین اساس پایگاه خبری الاتحاد با اعلام این خبر نوشت که این انتخابات برای تعیین 65 نامزد دیگر مجلس شورای اسلامی ایران برگزار می شود، این پایگاه خبری البته سعی کرد با بزرگنمایی اختلافات، جریان های شرکت کننده در این انتخابات را مخدوش کند و چنین وانمود کند که گروه های سیاسی بویژه اصولگرایان دچار تفرقه و اختلاف شده اند و برخی گروه‌های سیاسی نیز از ارکان نظام نظیر پیروی از خط مشی انقلاب و خط مقام معظم رهبری عدول کرده‌اند.

پایگاه خبری الانتقاد نت با اشاره به این انتخابات نوشت که مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای در ساعات اولیه صبح رأی خود را به صندوق انداختند و در سخنانی بر اهمیت مشارکت جدی مردم در این انتخابات تاکید کردند.

الانتقاد می افزاید که رأی دهندگان نیز از نامزدها می خواهند که فرصت های شغلی بیشتر را برای جوانان ایجاد کنند و از ثبات اقتصادی در کشور حمایت کنند.

این پایگاه خبری به رأی گیری الکترونیکی در برخی حوزه های انتخابی نیز اشاره کرده و نوشت که این رأی گیری به صورت آزمایشی انجام می شود تا در صورت موفقیت تجربه، به صورت عمومی مورد استفاده قرار گیرد.

پایگاه خبری المنار نیز با تاکید بر اینکه انتخابات مرحله دوم مجلس شورای اسلامی امروز برگزار می شود، به بیانات مقام معظم رهبری بعد از انداختن رأی به صندوق توجه کرده و بخشی از بیانات ایشان را منتشر کرد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا