در هفته بزرگداشت مقام والاي معلم، همايش سفيران نور با هدف ارتقاء سطح دانش و آگاهي، تبادل تجربيات و تجليل از خادمان قرآن، كتاب و عترت در تالار همايش هاي ميقات الرضا برگزار گرديد.
طبس- حقانی- سرپرستی یزدفردا: در هفته بزرگداشت مقام والاي معلم، همايش سفيران نور با هدف ارتقاء سطح دانش و آگاهي، تبادل تجربيات و تجليل از خادمان قرآن، كتاب و عترت در محل تالار همايش هاي مجموعه فرهنگي ميقات الرضا برگزار گرديد.
در اين مراسم با شكوه كه با حضور خادمين فرهنگي، مربيان قرآني مهد الرضا و كلاسهاي اوقات فراغت و پرسنل كتابخانه هاي وابسته به موسسه برگزار شد، پس از اجرای برنامه های آئینی "عباس ذوالفقاری" مدیرعامل آستان مبارک حضرت حسین بن موسی الکاظم (ع) طبس و آرامگاه شهید مدرس کاشمر نکاتی بر گرفته از آیات و روایات اسلامی در توصیف جایگاه معلم و نیز تبیین شخصیت استاد شهید مرتضی مطهری بیان داشت و "حسن فروزان" معاونت فرهنگی موسسه به بیان اهداف همایش پرداخت و از مقام شامخ معلم تجلیل کرد.
حجت الاسلام غلامرضا مرتضایی نیا امام جمعه دیهوک، با استناد به حدیثی از امام علی(ع) به ویژگیهای معلم از جمله اخلاص در کار، عدالت، تواضع، عمل به گفته های خود و ... اشاره و در ادامه با ذکر حدیثی از پیامبر اکرم(ص) در تبیین جایگاه تقوی الهی برای مومنین سخن گفت.
"مهدی قاسم زاده" مدیر روابط عمومی آستان مبارک در خصوص برنامه های جنبی این همایش گفت: در پایان ضمن تجلیل از خادمين فرهنگي و مربیان مهدالرضای آستان مبارک، مربيان قرآني و پرسنل كتابخانه ها از فرهنگسرای این آستانه بازديد و سپس مربيان قرآني در كارگاه علمی تخصصي آموزش روخوانی و روان خوانی با تدریس "خانم ها قانعی و رکنی" اعزامي از آستان قدس رضوي شرکت کردند.
وی افزود: پرسنل كتابخانه ها در كارگاه آموزشی تخصصي مهارتهای ارتباطی در کتابداران، با تدریس "آقای درخشان" ابداع کننده طرح بهداشت مطالعه در کشور شركت نمودند.
گفتنی است: امروز جمعه مورخ 15 اردیبهشت 91  میهمانان همایش در اردوگاه ميرزا كوچك خان جنگلي روستاي ییلاقی، تفریحی خرو حضور یافته  و ضمن بازدید از چشمه آبگرم مرتضی علی در جلسه هم اندیشی و گفتمان با حضورمدير عامل موسسه و بیان تجربیات توسط مدیران کتابخانه ها در راستای بررسی روشهاي ترويج و توسعه كتاب و كتابخواني و ارزیابی همایش شرکت خواهند کرد.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا