یزدفردا:رئیس‌جمهور:به نظر بنده باید به 75 میلیون ایرانی نشان صلح اعطاء شود. چرا که ملت ایران در طول تاریخ همواره پرچمدار صلح بر پایه عشق و عدالت بوده و به همین دلیل همیشه در غم و شادی ملت‌ها شریک آنان بوده است.

یزدفردا:به نظر بنده باید به 75 میلیون ایرانی نشان صلح اعطاء شود. چرا که ملت ایران در طول تاریخ همواره پرچمدار صلح بر پایه عشق و عدالت بوده و به همین دلیل همیشه در غم و شادی ملت‌ها شریک آنان بوده است.

رئیس جمهور برقراری صلح و امنیت پایدار در جهان را در گرو استقرار عدالت، عشق و محبت میان انسان‌ها دانست و خاطر نشان کرد:‌ صلح پایدار و حقیقت عدالت را کسانی می‌توانند در جهان برپا کنند که وجودشان مالامال و سرشار از عشق و محبت نسبت به انسان‌ها است.

به گزارش یزدفردا به نقل از  دولت ،دکتر محمود احمدی نژاد ظهر امروز (پنج‌شنبه) در همایش «صلح و دوستی، پیام ایران برای جهان» که به مناسبت هفته هلال احمر و نودمین سالگرد تأسیس جمعیت هلال احمر با حضور سفرا و مسئولین نمایندگی‌های کشورهای خارجی در ایران و مدیران، مدرسان، مربیان، داوطلبان و پیش‌آهنگان جمعیت هلال احمر برگزار شد، اعضای جمعیت هلال‌احمر را جوانان پرشور، مؤمن و صلح‌دوست برشمرد که تلاش آنها در راستای مأموریت همگانی بشر جهت استقرار صلح در جهان است، گفت: صلح واژه‌ای است که در طول تاریخ همه ابناء بشر به دنبال تحقق آن بوده‌اند، چرا که در حقیقت یکی از زیباترین آرزوهای بشر استقرار صلح بوده است.

رییس جمهور با اشاره به اینکه ایجاد صلح و ارزش آن به قدری مهم بوده که حتی برهم زنندگان اصلی صلح جهانی و جنایتکاران در توجیح جنایات خود از آن استفاده می‌کردند، اظهار داشت: صلح تنها در مواقع جنگ و برای آتش‌بس نیست بلکه صلح در حقیقت به معنای برقراری رابطه متقابل سازنده و تکامل آفرین میان آحاد بشر است.

دکتر احمدی نژاد برقراری عدالت و عشق و محبت را دو عامل اصلی برای برقراری صلح پایدار در جهان برشمرد و اظهار داشت: عدالت به عنوان اولین و مهمترین عامل در راستای استقرار صلح بوده و به معنای استیفای حق همه افراد و انسان‌ها در جامعه بشری است و تمام کسانی که به دنبال صلح پایدار هستند باید به دنبال عدالت پایدار باشند.

وی در ادامه ریشه تمامی ظلم‌ها، تبعیض‌ها و جنگ‌ها و کشتارها در جهان را بی‌عدالتی‌ خداوند گفت: عشق، مهر و محبت میان انسان‌ها دومین عامل در جهت استقرار صلح پایدار در جهان است و اگر انسان‌ها نسبت به یکدیگر مهر و محبت نداشته باشند صلحی برقرار نشده و عدالتی نخواهد بود.

دکتر احمدی نژاد خاطر نشان کرد: عشق و محبت به سایر انسان‌ها به معنای آن است که هر انسانی خودش و موفقیت خود را در گرو موفقیت دیگران مشاهده کرده و جستجو کند.

رییس‌جمهور با تأکید بر اینکه انسان و انسانیت بدون عشق بی‌معنا خواهد بود، گفت: زمانی صلح و عدالت در جهان مستقر می‌شود که دل انسان‌ها سرشار از عشق و محبت نسبت به دیگران باشد.

دکتر احمدی نژاد با بیان اینکه فطرت انسان‌ها بطور طبیعی خواهان عشق و محبت است، اظهار داشت: در طور تاریخ هر اثر انسانی، هنری و ادبی که از عشق و عدالت بهره‌ای داشته در نظر همه انسان‌ها محترم و ارزشمند بوده است چرا که عشق، محبت، صلح و عدالت خواسته مشترک بشر بوده است.

رییس جمهور با طرح این سوال که چرا تاکنون صلح حقیقی در جهان برپا نشده و آیا توده‌های مردم مخالف عشق و عدالت و برپایی آن در جوامع بشری هستند؟ گفت: هرگاه پیامبران الهی که پرچمداران عشق،‌ عدالت و صلح بودند در مسیر استقرار این ارزش‌های متعالی حرکت کرده‌اند توده‌های مردم با آنان همراهی کردند. اما همواره زورمداران بی‌فرهنگ خودخواهان و حاکمان و طالبان حکومتی که در دل‌های آنها بهره‌‌ای از عشق و عدالت نسبت به دیگران وجود نداشته به جای عشق، عدالت و صلح، کینه، دشمنی، تبعیض، جنگ، کشتار و نسل‌کشی‌ها را بر بشر تحمیل کرده‌اند.

دکتر احمدی نژاد افزود: به میزانی که حاکم جامعه‌ای نسبت به استقرار عدالت و صلح، ایمان و عشق داشته باشد، به همان میزان شاهد برپایی عدالت و صلح در آن جامعه خواهیم بود.

رییس جمهور خاطر نشان کرد: مستکبران و سردمداران جنگ‌های جهانی در دنیا و صاحبان نظام سرمایه‌داری که برای پرکردن جیب‌های خود بسیاری از بیماری‌ها را در آزمایشگاه‌ها تولید کرده و در جهان منتشر می‌کنند تا بتوانند داروهای تولید شده توسط خودشان را بفروشند و یا کسانی که برای پیروز شدن در یک انتخابات ریاست جمهوری حاضرند در سایر کشورها، جنگ به راه انداخته و هزاران انسان بی‌گناه را می‌کشند نمی‌توانند صلح و امنیت را در جهان برقرار کنند.

دکتر احمدی نژاد اظهار داشت:‌ حقیقت صلح را تنها کسانی می‌توانند برقرار کنند که دل آنها مالامال و سرریز از عشق نسبت به انسان‌ها بوده و وجودشان سرشار از عدالت باشد و از همه برتری‌طلبی‌ها، خودخواهی‌ها و زیاده‌خواهی‌ها دور بوده و از اشتباه و گناه مصون باشند.

رییس‌جمهور با اشاره به اینکه پیامبران الهی همواره بشریت را دعوت به برقراری صلح و عدالت در جهان کرده‌اند، اما زورمداران بی‌فرهنگ اجازه تحقق این هدف انبیاء‌ را به بشر نداده‌اند، گفت: خداوند متعال هرگز رسالت انبیاء را بی‌پایان نگذاشته و از زبان انبیاء وعده داده که روزی، انسانی سرشار از عدالت خواهد آمد و به همراه عدالت‌طلبان و عاشقان جهان، بشر را در استقرار صلح کامل یاری خواهد کرد.

دکتر احمدی نژاد ادامه داد: حرکت صلح‌دوستانه، پیشآهنگ و نیت‌های پاک جوانان این سرزمین در هلال احمر این نوید را می‌دهد که رسیدن به روز موعود نزدیک است و جهان به سرعت به سمت نقطه‌ای حرکت می‌کند که در آن هیچ فاصله‌ای میان انسان‌ها نبوده و همه به دنبال استقرار عدالت و صلح هستند.

رییس جمهور با تأکید بر مشارکت همگانی برای استقرار صلح در جهان اظهار داشت:‌ اگر بنا بود روزی در ایران نشان صلح داده شود به نظر بنده باید به 75 میلیون ایرانی نشان صلح اعطاء شود. چرا که ملت ایران در طول تاریخ همواره پرچمدار صلح بر پایه عشق و عدالت بوده و به همین دلیل همیشه در غم و شادی ملت‌ها شریک آنان بوده است.

پیش از سخنان رییس جمهور رییس سازمان هلال احمر و رییس دفتر نمایندگی صلیب سرخ جهانی در ایران به ایراد سخنرانی پرداختند.


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا