یزدفردا :مصمم هستیم همه توافقاتی که میان مسئولین دو کشور به امضاء رسیده است را اجرایی کنیم.

یزدفردا :مصمم هستیم همه توافقاتی که میان مسئولین دو کشور به امضاء رسیده است را اجرایی کنیم.

معاون اول رییس‌جمهور با بیان اینکه موفقیت و آبادانی لبنان برای جمهوری اسلامی ایران بسیار اهمیت دارد، از آمادگی کشورمان برای ارائه خدمات فنی – مهندسی، ساخت نیروگاه و انتقال برق خبر داد و گفت: مصمم هستیم همه توافقاتی که میان مسئولین دو کشور به امضاء رسیده است را اجرایی کنیم.

به گزارش یزدفردا به نفل از  دولت ،محمدرضا رحیمی ظهر امروز پنج شنبه در دیدار میشل سلیمان رییس‌جمهور لبنان که در کاخ ریاست جمهوری بعبدا انجام شد، از نقش مثبت و سازنده لبنان در مجامع منطقه‌ای و بین‌المللی در قبال تحولات سوریه تشکر کرد و گفت: لبنان مواضع حکیمانه‌ای را در دفاع از سوریه اتخاذ کرده است که قابل تقدیر است.

معاون اول رییس جمهوری اسلامی ایران همچنین با ابلاغ سلام‌ دکتر احمدی‌نژاد پیام دعوت رییس‌جمهور کشورمان را برای شرکت در اجلاس سران غیرمتعهدها که در تهران انجام خواهد شد به رییس جمهور لبنان تقدیم کرد.

میشل سلیمان رییس جمهور لبنان نیز در این ملاقات رابطه ایران و لبنان را دیرینه و ریشه‌دار توصیف کرد و گفت: روابط دو کشور بسیار صمیمانه و عمیق و حتی فراتر از چارچوب‌های سیاسی است.

وی با ابلاغ سلام‌های گرم خود به رهبر معظم انقلاب و دکتر احمدی‌نژاد تنها راه حل مسایل منطقه را گفتگو و مذاکره عنوان کرد و گفت: لبنان تلاش می‌کند حتی اگر نتواند کمکی به سوریه بکند لااقل از آتش‌افروزی هر چه بیشتر در این کشور جلوگیری نماید.

رییس جمهور لبنان همچنین بر لزوم تلاش دو کشور در جهت اجرایی شدن توافقات فی‌مابین تأکید کرد.


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا