علی لاریجانی در مصاحبه با خبرنگار شبکه خبر در پاسخ به سوالی  درباره دیدار عده ای از اعضای کمیسیون تلفیق با رئیس جمهور درمورد نحوه اجرای گام دوم هدفمندی یارانه ها گفت: بیشتر رایزنی درباره بحث هدفمندی یارانه ها بود که تعدادی از اعضای کمیسیون تلفیق حضور داشتند تا استدلال رئیس جمهور را بشنوند و دغدغه های خودشان را مطرح کردند که این گفتگوها برای دو طرف مفید است.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مسئله ای مثل هدفمند کردن یارانه ها بین دولت و مجلس باید دقیقا پخته شود تا در لایحه بودجه بیاید و برداشتم این است که گفتگوی سازنده  و مفیدی بود و دوستان استدلال رئیس جمهور را شنیدند.
وی ادامه داد: در کمیسیون هم چند نظر است که باید ببینیم در یکی دو روز اینده چگونه می شود به یک راه حل معقول رسید که هدفمندی یارانه ها یک طرح ناقص نباشد تا عوارضی که درگذشته در زمینه حمایت از تولید وجود داشت رفع شود.لاریجانی در پاسخ به سوالی درباره نامه اخیر هیئت حل اختلاف قوا گفت : بله نظر مقام معظم رهبری در این زمینه اعلام شد و چون هیئت حل اختلاف نظرش جنبه مشورتی دارد به ایشان ارائه شد و ایشان هم نظرشان را دادند.وی گفت: من فکر می کنم ایشان مسئله را کاملا روشن کردند و این جایگاه هم در قانون اساسی برای همین تعبیه شده است که اگر یک زمانی اختلاف نظری بود این مشکل را رفع کنند.
رئیس مجلس شورای اسلامی درباره اینکه نظر دولت تایید شد یا نظر مجلس، افزود: کاملا در ان روشن است که هر گونه تصمیم گیری برای پرداخت ها در کشور باید در بودجه سالانه و با مصوبه مجلس شورای اسلامی باشد.

لاریجانی:حضور گسترده مردم ، حریف را پس می زند
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: حضور گسترده مردم در دور دوم انتخابات مجلس ، حریف را پس می زند.

  آقای لاریجانی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره اهمیت حضور مردم در دور دوم انتخابات مجلس افزود: ملت ایران ملتی باهوش ، با تدبیر و با بصیرت است  و حساسیت انتخابات مرحله دوم را کاملا دریافته است.
وی با اشاره به اینکه مرحله دوم انتخابات از سه وجه اهمیت دارد ادامه داد: وجه اول این است که پروژه انتخابات ناقص است و با انکه مرحله اول  با حضور چشمگیر مردم برگزار شد حدود 65 نفر از نمایندگان هنوز تعیین تکلیف نشده اند.
رئیس مجلس شورای اسلامی افزود : بنابراین در مرحله دوم تکلیف 65 نماینده مجلس مشخص  و تعداد نمایندگان ملت در مجلس  تکمیل می شود.
وی درباره وجه دوم اهمیت حضور مردم  در مرحله دوم انتخابات مجلس گفت: هرچقدر حضور مردم در انتخابات بیشتر شود هم نمایندگان شان واقعی تر هستند و هم از پشتوانه بیشتری برخوردارند که بتوانند مسائل و حقوق آنها را استیفا کنند.
لاریجانی وجه سوم اهمیت انتخابات مرحله دوم مجلس را  شرایط  موجود دانست و گفت : در وضعیتی هستیم که نگاه ها به انتخابات و حضور مردم بسیار متمرکز است اعم از بعد منطقه ای ، ملی و بین المللی و این تمرکز روی نحوه رفتار مردم در انتخابات کاملا وجود دارد.
وی تصریح کرد: کم هزینه ترین کاری که می شود حریف را از سنگ اندازی جلوی پای ملت ایران  منصرف کرد این است که ملت اراده خودش را نشان بدهد و این موجب می شود که حریف پس زده شود .
آقای لاریجانی گفت: شما نتایج حضور گسترده مردم را در دور اول انتخابات  می توانید رصد کنید که رفتارهای حریف تا حدی تعدیل شده است  طبعا در مرحله دوم هم می شود چنین بازخوردهایی را  در بحث هسته ای و برخی لجبازیهایی که برخی قدرتها دارند شاهد باشیم.
وی افزود: این رفتار ملت ایران با هزینه کم حریف را منصرف می کند یا به عقب می راند و این وجه سوم  می تواند برای ملت ایران دستاوردهای زیادی داشته باشد.
وی گفت: اگر مردم این زحمت را تقبل  و در مرحله دوم انتخابات  شرکت کنند از جهات مختلفی به نفع خود ملت است هم از بعد بیرونی هم از بعد کارآمدی مجلس و اینکه مجلس پشتوانه داشته باشد.
آقای لاریجانی گفت : تقاضای ما این است که مردم قبول زحمت کنند  و با هر رای و نظری که دارند در انتخابات شرکت کنند تا  شاهد انتخابات پرشکوهی باشیم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا