قائم مقام صندوق رفاه دانشجویی وزارت علوم تحقیقات و فناوری امروز در سفر به شهرکرد از افزایش 50 درصدی وام تحصیلی و شهریه در کشور خبرداد و گفت: وام تحصیلی دانشجویی از 240میلیارد ریال به 360 میلیارد ریال افزایش پیدا کرده است.

به گزارش واحد مرکزی خبر، قائم مقام صندوق رفاه دانشجویی وزارت علوم تحقیقات و فناوری امروز در سفر به شهرکرد از افزایش 50 درصدی وام تحصیلی و شهریه در کشور خبرداد و گفت: وام تحصیلی دانشجویی از 240میلیارد ریال به 360 میلیارد ریال افزایش پیدا کرده است.
گودرزی  افزود: وام شهریه برای چهار ترم دوره کارشناسی ارشد 40 میلیون ریال و برای 8 ترم دوره دکتری 120میلیون ریال است که به دانشجویان پرداخت می شود.
دکتر گودرزی با اشاره به ارائه خدمات به دانشجویان متاهل افزود: پرداخت وام ودیعه مسکن، ارائه وام بیمه درمانی ، انتقال دانشجویان متاهل از هر دانشگاهی و ارائه خوابگاه دانشجویی از مهمترین این خدمات است.
وی با اشاره به اینکه پرداخت وام مسکن و تسهیلات کم بهره چهار درصدی به بخش خصوصی واگذارشده است، افزود: 160 میلیارد تومان ازبخش خصوصی برای خرید و ساخت و افزایش ظرفیت خوابگاه ها اختصاص یافته است.
پرداخت وام حج وعتبات عالیات، ارائه یارانه تغذیه و کالاهای اساسی دانشجویان، ارائه بودجه تجهیز وسایل فرهنگی تا اوایل خرداد ، حمایت صندوق رفاه از طرح ضیافت اندیشه خبر های خوشی بود که قائم مقام صندوق رفاه دانشجویی وزارت علوم تحقیقات و فناوری به دانشجویان داد.
کمک هزینه عتبات عالیات به معاونان دانشجویی، فرهنگی و اجتماعی برتر دانشگاه های منطقه چهار کشوراز دیگر خبرهای خوش گودرزی در این همایش بود.
وی از در نظر گرفتن برنامه های ویژه ای برای وام تحصیلی و شهریه برای همه دانشجویان شهریه پرداز خبرداد و گفت: همه دانشجویان شهریه پرداز کشور تا 30 اردیبهشت فرصت دارند تا برای دریافت وام در دانشگاه محل تحصیل ثبت نام کنند.
قائم مقام صندوق رفاه دانشجویی وزارت علوم تحقیقات و فناوری امروز برای حضور در همایش معاونان  آموزشی منطقه  چهار کشور به  شهرکرد سفر کرده  است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا