تيم ملي فوتبال نوجوانان ايران با شکست سه بر يک مجارستان قهرمان تورنمنت قزاقستان شد.

به نقل از سايت فدراسيون فوتبال، دوستي مهر، سرمربي تيم ملي فوتبال نوجوانان گفت: من از فدراسيون فوتبال قزاقستان به خاطر برگزاري اين تورنمنت تشکر مي کنم چرا که نشان دادند براي توسعه فوتبال پايه برنامه دارند. همه تيم ها با هم بازي کردند و به نقاط قوت و ضعفشان آگاه شدند.



وي ادامه داد: ما زير باران فداکارانه بازي کرديم و بازيکنان ايراني غيرتشان را نشان دادند،‌ فوق العاده بودند و بسيار خوب کار کردند. تيم مجارستان يک تيم بسيار قوي بود که ما را تحت فشار قرار داده بود و ما زماني که دو بر يک جلو افتاديم جوانمردانه بازي کرديم و دست از حمله برنداشتيم و زير باران شديد به گل سوم هم رسيديم تا قهرماني را بدست بياوريم. ما سال پيش در اين تورنمنت با همين بازيکنان که آن زمان 15 سال داشتند شرکت کرديم و پنجم شديم. امسال با 16 سال و يک سال کوچکتر در اين تورنمنت شرکت کرديم و قهرمان شديم.



خبرنگاري از دوستي مهر پرسيد اتحاد خوبي ميان بازيکنان شما ديده مي شد، شما چند وقت است که اين تيم را در اختيار داريد و فکر مي کنيد مي توانيد به جام جهاني صعود کنيد؟ که سرمربي تيم ملي پاسخ داد: 14 ماه است که کنار اين تيم هستم و ما رقابتهاي مقدماتي را در عراق پشت سرگذاشته ايم و به مرحله نهايي صعود کرده ايم. در اين مرحله که با حضور 16 تيم در تهران برگزار مي‌شود ما براي قهرماني و صعود به جام جهاني در حال آماده سازي هستيم.



يک خبرنگار مجاري از سرمربي تيم ملي پرسيد عملکرد بازيکنان تيم ملي ايران در همه نقاط زمين عالي بود و به واقع حيف است که ايران در قاره آسيا باشد چراکه امروز با اين بازي همه را به ياد تيم هاي اروپايي انداخت، چه احساسي پس از قهرماني داريد؟ دوستي مهر در پاسخ گفت: من عملکرد شاگردانم را مي ستايم، آنها به فرامين من به خوبي گوش کردند و نتيجه اش را ديده اند. من از همه تيم ها و مربي هايشان تشکر مي کنم، اين درست است که ما قهرمان واقعي اين تورنمنت شديم اما قهرمانان واقعي مربيان تيم هاي حاضر هستند که 24 ساعت شبانه روز مثل يک پدر براي بازيکنان که مثل بچه هايشان هستند زحمت مي کشند. اين قهرماني درتورنمنت اروپايي را به مردم ايران تقديم مي کنم.



ديدار فينال تورنمنت هشت جانبه رياست جمهوري قزاقستان عصر چهارشنبه بين تيم‌هاي فوتبال نوجوانان ايران و مجارستان برگزار شد و اين شاگردان علي‌دوستي مهر بودند که با برتري 3 بر يک بر حريف‌ اروپايي‌ خود، جام قهرماني را بالاي سر بردند.



در اين بازي که در ورزشگاه 40 هزار نفري آلماتي قزاقستان برگزار شد، علي ريگي(5 و 46) و کرملاچعب(79) براي تيم ايران گلزني کردند و تک گل تيم مجارستان هم در دقيقه 7 به ثمر رسيد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا