رییس سازمان بسیج سازندگی استان یزد گفت: در سال جاری یک میلیون نفر روز در طرح های بسیج سازندگی و توسعه و آبادانی ایران اسلامی بکارگیری خواهند شد.

به گزارش یزدفردا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سپاه الغدیر استان یزد؛ سرهنگ محمدحسین حکیم آبادیان پیش از ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه استان یزد از اجرایی شدن کارهای بر زمین مانده بسیاری از سوی این سازمان خبرداد و اظهار داشت: اجرای این طرح ها به ویژه در مناطق روستایی مایه دلگرمی مردم شده است.

وی با اشاره به فرازهایی از بیانات مقام معظم رهبری اظهارداشت: خدمت کردن به مردم امروز بهترین راه مبارزه با آمریکا است.

حکیم آبادیان بابیان اینکه سال گذشته93 هزار و 435 نفر در قالب 684 هزار و 230 نفر روز در عرصه های مختلف بسیج سازندگی بکارگیری شده اند پیش بینی کرد: در سال جاری نیز یک میلیون نفر روز در طرح های بسیج سازندگی و توسعه و آبادانی ایران اسلامی بکارگیری شوند.

وی خدمات رسانی به مردم، کمک به دولت، ایجاد اشتغال، توسعه روستائی و محرومیت زدائی را از جمله فعالیت های جهادسازندگی ذکر کرد و افزود: مینگین سنی افراد شرکت کننده در طرح های بسیج سازندگی استان یزد 25 سال است وبیشتر جوانان در این طرح ها حضور دارند.

حکیم آبادیان با بیان اینکه حضور در طرح های بسیج سازندگی تنها مختص افرادی که پرونده بسیجی دارند، نمی شود و همه افراد می توانند در آن شرکت کنند خاطرنشان کرد: گرچه هنوز کارهای بر زمین مانده بسیاری وجود دارد ولی عملکرد بسیج سازندگی خوب است و نیاز به تداوم و فعالیت بیشتر دارد.

وی بهسازی و نوسازی 250 واحد آموزشی، اعزام یکصد تیم پزشکی به مناطق محروم، ویزیت رایگان و ایجاد 350 اشتغال موقت را از برنامه های سال جاری ذکر کرد.

حکیم آبادیان همچنین به فعالیت های این سازمان در حوزه اصناف وبازاریان نیز اشاره کرد و گفت: فرهنگ سازی به منظور استفاده از محصولات و تولیدات داخلی و ایجاد بازار اسلامی از برنامه های سال جاری این سازمان است.
 

حکیم آبادیان با بیان اینکه دامنه فعالیت های جهادسازندگی امروز به 20 دستگاه اجرائی گسترش یافته است خاطرنشان کرد: هیچ منعی برای توسعه فعالیت های جهادسازندگی با سایر دستگاه ها و نهادها وجود ندارد .
 

وی احداث سه مرکز بهداشت، 13 پروزه انتقال و ابرسانی و احداث راه روستائی را از جمله دیگر فعالیت ها ذکر و  تصریح کرد: اکنون 8 پروژه توسط بسیج سازندگی و 4 پروژه ابرسانی در شهرهای تفت، صدوق، بافق و طبس در دست اجرا است.

رییس سازمان بسیج سازنگی استان بهسازی 60 واحد مددجویان بهزیستی، کاشت یکصد هزار اصله نهال و حفاظت از 7600 هکتار جنگل های دست کاشت را از جمله کارهای بسیج سازندگی دانست.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا