یزدفردا :بهزاد گفت : خوشبختانه واژه خاموشی از فرهنگ برق کشور حذف شده است و هم اکنون شاهد تامین برق بسیار پایدار در شبکه هستیم.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی از برنامه ریزی برای تامین برق مطمئن و پایا در تابستان امسال با همکاری بیش از 27 میلیون مشترک برق در کشور خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از ایرنا،'محمد بهزاد' گفت : برای تابستان امسال برنامه ریزی های لازم انجام شده و عملیات تعمیر اساسی نیروگاه ها در فروردین ماه مانند سال گذشته به پایان رسیده است و تعمیرات دوره ای نیز در اردیبهشت ماه جاری به پایان می رسد.

وی درخصوص تامین برق مطمئن در تابستان امسال، اظهار داشت: خوشبختانه واژه خاموشی از فرهنگ برق کشور حذف شده است و هم اکنون شاهد تامین برق بسیار پایدار در شبکه هستیم.

به گفته ی وی، وضعیت موجود شبکه نشان می دهد که هم اکنون از برق مطمئن در کشور برخوردار هستیم و هیچ گونه نگرانی برای تامین برق در تابستان وجود ندارد.

بهزاد اضافه کرد: خوشبختانه در نیروگاه ها تمام قطعات یدکی را تامین کرده ایم و با نظارت صنعتگران برق، نیروگاه های آبی آماده تولید برق هستند، ضمن اینکه از سال گذشته تاکنون بیش از چهار هزار مگاوات نیروگاه جدید وارد مدار شده است.

وی ابراز امیدواری کرد تا پیش از آغاز اوج مصرف ، حدود یک هزار تا یک هزار و 200 مگاوات نیروگاه برق جدید وارد مدار شود که مجموع ظرفیت نیروگاه های جدید از تابستان پارسال تا پیک بار امسال به پنج هزار مگاوات خواهد رسید.

معاون وزیر نیرو ادامه داد: وزارت نیرو در انتهای هر تابستان و با پایان شهریورماه، برنامه های جدید خود را برای تامین برق تابستان سال بعد طراحی و اجرا کرده و خود را برای سه ماه تابستان جدید آماده می کند.

بهزاد خواستار مدیریت و صرفه جویی مصرف برق از سوی مردم شد و خاطرنشان کرد: با توجه به پیش بینی ها، تمام برنامه ریزی های لازم برای تابستان انجام شده اما بحث مهم و مطلب اصلی مدیریت و صرفه جویی از سوی مردم است.

وی افزود: با توجه به پیش بینی تابستان گرم و طولانی، از مردم تقاضا می کنیم صرفه جویی در برق را فراموش نکنند تا به اتفاق مشترکان همچون سال گذشته، تابستان خوبی را پشت سر بگذاریم و در تامین برق با مشکل مواجه نشویم.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی همچنین در مورد میزان مصرف برق خانگی گفت: میزان مصرف برق خانگی از آغاز اجرای قانون هدفمندی یارانه ها در مقایسه با گذشته 10 درصد کاهش یافته است، اما همچنان تا میانگین مصرف جهانی فاصله داریم و باید مصرف برق تا 20 درصد کاهش یابد.

وی با تاکید بر لزوم بهینه سازی در کارخانه ها و مصارف کشاورزی گفت: تاکنون در مجموع برای صرفه جویی بیش از 2 هزار و 500 مگاوات برق خانگی و سایر مصارف برنامه ریزی شده است و باید از طریق شرکت های توزیع و برق های منطقه ای نسبت به کاهش مصرف اقدام شود.

بهزاد گفت: اگر روال گذشته را پیش بگیریم، پیک مصرف به حدود 48 هزار مگاوات خواهد رسید اما با پیش بینی و برنامه ریزی های انجام شده که ناشی از قانون هدفمندی یارانه ها و کاهش مصرف و صرفه جویی است، پیک تابستان امسال به 45 هزار و 500 مگاوات می رسد و به 46 هزار مگاوات نخواهیم رسید.

وی درخصوص اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها نیز گفت: وزارت نیرو برنامه های خود را به ستاد هدفمندی یارانه ها ارایه کرده و با برنامه ها موافقت شده است و منتظر هستیم تا ستاد هدفمندی یارانه ها برنامه خود را ابلاغ کند تا فاز دوم هدفمندی یارانه ها را اجرا کنیم.



  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا