یزدفردا:وزیر دادگستری در حاشیه امضای این موافقتنامه با اشاره به سابقه دیرینه فرهنگی دو کشور اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران با جمهوری قزاقستان تعاملات رو به رشدی دارد و ملاحظات دو کشور در این موافقت نامه پیش بینی و لحاظ شده است

موافقتنامه قضایی مربوط به استرداد مجرمین دو کشور ایران و قزاقستان با حضور وزیر دادگستری جمهوری اسلامی ایران و دادستان جمهوری قزاقستان امضا شد.

به گزارش یزدفردا به نقل از ایرنا، موافقتنامه استرداد مجرمین دو کشور ایران و قزاقستان در 21 ماده تهیه و تنظیم شده است.

مرتضی بختیاری؛ وزیر دادگستری در حاشیه امضای این موافقتنامه با اشاره به سابقه دیرینه فرهنگی دو کشور اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران با جمهوری قزاقستان تعاملات رو به رشدی دارد.

وی همچنین به همکاریهای قضایی میان دو کشور اشاره کرد و در خصوص مفاد این موافقتنامه گفت: ملاحظات دو کشور در این موافقت نامه پیش بینی و لحاظ شده است.

وزیر دادگستری این موافقتنامه را قراردادی جامع در زمینه استرداد مجرمین بین دو کشور ایران و قزاقستان عنوان کرد و افزود: در راستای همکاریهای قضایی میان دو کشور، پیش نویس انتقال محکومین نیز آماده شده که در حال پیگیری است.

'آسخات دائولبایف' دادستان قزاقستان نیز ضمن ابراز خرسندی از امضای این موافقتنامه با طرف ایرانی اظهار داشت: این اولین دیدار مسئولان قضایی دو کشور ایران و قزاقستان است که طی آن این قرارداد بسیار مهم به امضا رسید.

وی بر همکاریهای اقتصادی و سیاسی بین دو کشور تاکید و ابراز امیدواری کرد که دو کشور در زمینه های مدنی و حقوقی همکاریهای بیشتری داشته باشند.

براساس این گزارش،‌ در این دیدار 'بغداد امیراف' سفیر جمهوری قزاقستان نیز حضور داشت.


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا