یزدفردا:طرح‌های بزرگی علاوه بر مراودات تجاری میان دو کشور در دست اقدام است و جمهوری اسلامی ایران نسبت به گسترش مناسبات همه جانبه با جمهوری ارمنستان اهتمام ویژه دارد.

رئیس جمهور با اشاره به روابط تاریخی و دوستانه دولت‌ها و ملت‌های ایران و ارمنستان با یکدیگر بر تلاش مسئولان دو کشور در جهت ارتقا و گسترش همکاری‌های همه‌جانبه و افزایش سطح مبادلات تجاری میان تهران – ایروان تأکید کرد.

دکتر محمود احمدی‌نژاد ظهر امروز (یکشنبه) در دیدار ادوارد نعلبندیان وزیر امور خارجه ارمنستان روابط ایرانی‌ها و ارمنی‌ها را صمیمی، تاریخی و عمیق دانست و اظهار داشت:‌ با گذشت 20 سال از استقلال ارمنستان همواره و به طور مستمر شاهد گسترش روابط صمیمانه میان جمهوری اسلامی ایران و ارمنستان بودیم که این روابط مبتنی بر تاریخ دوستانه دو کشور است.

رییس جمهور با اشاره به توافقات و کارهای بزرگی که توسط دو کشور در دست انجام است، احداث خطوط برق و گاز، احداث راه‌آهن و خط لوله فرآورده‌های نفتی و نیز احداث دو نیروگاه برق‌آبی مشترک را از جمله مهمترین آنها دانست و گفت: طرح‌های بزرگی علاوه بر مراودات تجاری میان دو کشور در دست اقدام است و جمهوری اسلامی ایران نسبت به گسترش مناسبات همه جانبه با جمهوری ارمنستان اهتمام ویژه دارد.

دکتر احمدی‌نژاد پیگیری موضوع آزاد شدن مبادلات تجاری میان ایران و ارمنستان را توسط مسئولان دو کشور مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: برقراری شرایط آزاد تجاری در مرزهای دو کشور کمک شایانی به تسهیل در انجام تبادلات تجاری و رفت و آمد تجار خواهد کرد.

رییس‌جمهور خاطر نشان کرد: رایزنی‌ها و گسترش همکاری‌ها میان مسئولان ایرانی و ارمنی انجام توافقات و گسترش روزافزون مناسبات میان دو کشور را تسریع خواهد کرد.

ادوارد نعلبندیان وزیر امور خارجه ارمنستان نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از ملاقات با رییس جمهور کشورمان و ابلاغ پیام کتبی رییس جمهور ارمنستان به وی، بر لزوم توجه ویژه مسوولان ایران و ارمنستان برای به انجام رسیدن هر چه زودتر توافقات دو جانبه در راستای گسترش همکاری ها و مناسبات میان دو کشور تاکید کرد و گفت: خوشبختانه امروز پتانسیل مناسبی در زمینه‌های تبادلات اقتصادی و تجاری میان ایران و ارمنستان وجود دارد که می‌توان با گسترش همکاری‌ها و استفاده از ظرفیت های موجود شاهد رشد در روابط تجاری و اقتصادی دو کشور باشیم.

وزیر خارجه ارمنستان همچنین خواستار حمایت و استفاده از تجربیات جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌های مختلف و همکاری میان دو کشور شد.
 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا