فرماندار شهرستان تفت با صدور پيامي ضمن تقدير و تشكر از تلاش هاي بي وقفه كارگران،نقش آنها را در تحقق اهداف و برنامه هاي سال توليد ملي،حمايت از كار و سرمايه ايراني مهم خواند.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري تفت، در اين پيام آمده  است:

یکی از موضوع هایی که همیشه مورد تاکید دین اسلام قرار گرفته، بحث کار و کوشش و پرهیز از بطالت و مبنا قرار دادن کار برای شکوفایی استعدادهای انسان و تربیت اوست و این امر هم در قرآن و هم در سنت قابل مشاهده است. در فرهنگ غني اسلامي ما، كارگران شريف‌ترين انسان هاي اجتماع هستند، بطوري كه رسول  گرامي اسلام(ص) و اميرالمؤمنين ‌علي(ع)  و ساير امامان معصوم(ع) از كار كردن‌ به عنوان  عملي دنيوي  و اخروي كه داراي  اجر و ثواب بسيار است ياد نموده و نسبت به آن توصيه‌هاي بسيار  شده كرده‌اند. در آموزه‌هاي ديني نيز، به كارگري كه براي اداره زندگي خانواده‌اش  سعي و تلاش مي‌كند عنوان «جهاد كننده  در راه خدا اطلاق شده است.

بي ترديد رمز پيشرفت و توسعه پايدار كشور در تجلي استعدادها و سرمايه هاي انساني كارآمد، پُرتلاش، باشور و نشاط و خلاق  مي باشد كه كارگران به عنوان نيروي محركه چرخه اقتصاد، نقش برجسته و ويژه اي در اين عرصه دارند.با كار و تلاش ‌فقر دفع مي‌شود. كسب در آمد  باعث مي‌شود فرد بتواند ‌به ديگران كمك كند. فرد بايد در بعد اجتماعي  مفيد  و مؤثر باشد. امام باقر(ع) مي‌فرمايد:‌ هر كس براي بي‌نيازي از مردم  و تلاش براي رفاه  خانواده  و مهرباني و خيرخواهي به همسايه در طلب مال و امكانات  زندگي بر آيد روز قيامت در حالي كه صورتش همچون بدر درخشان است خداوند را ملاقات مي كند.

رهبر معظم انقلاب نيز در خصوص كار و كارگر  فرموده است:  من به كارگران سفارش مي‌كنم در هر بخشي و در هر جايي كه مشغول هستند كار را عبادت بدانند. اين كاري  كه شما براي توسعه و پيشرفت  كشور مي‌كنيد  يك عبادت قطعي است. به مسئولان  هم سفارش مي‌كنم  كه ارزش طبقات  كارگر و محروم و مستضعف  و اين  مردم مؤمن را بدانند. كارگران قدر خود را بشناسند و بفهمند كه وجود آنها  چقدر در سرنوشت  يك ملت مؤثر است.

 

 اینجانب به مناسبت  روز جهانی کار و کارگر  فرصت را غنیمت شمرده  ، ضمن تشکر و قدردانی از تمامي کارگران زحمتكش و خدوم شهرستان، این روز خجسته را به همه  شما عزیزان  تبریک می گویم .  امید است در سایه توجهات حضرت باری تعالی و در راستاي تحقق اهداف و برنامه هاي سالي كه از سوي مقام معظم رهبري به نام سال توليد ملي،حمايت از كار و سرمايه ايراني مزين گرديده است، همواره موفق، پیروز و سربلند  باشید.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا