ایران و عراق امروز باید تلاش خود را افزایش داده و در راستای تقویت و همبستگی یکدیگر گام بردارند .


معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه روابط ایران و عراق روابطی ناگسستنی و عمیق است، گفت:امروز کشور عراق نیازمند بازسازی و توسعه فراوان است که این امر باید با سرعت انجام شود و در این راستا جمهوری اسلامی ایران نزدیکترین یار به کشور عراق محسوب می شود.

به گزارش یزدفردا به نقل از  دولت ،محمد رضا رحیمی در جریان سفر به استان خوزستان در مراسم افتتاحیه نمایشگاه توانمندی های تولیدی ، صادراتی و خدمات فنی و مهندسی استان خوزستان اظهار داشت: در کنار پیوند عمیق و ناگسستنی ایران و عراق، دشمنان به دنبال قطع این رابطه هستند از این رو باید هر دو کشور با هم متحد باشند.

رحیمی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره پیشرفت عراق را پیشرفت خود می داند ، تصریح کرد : ایران و عراق امروز باید تلاش خود را افزایش داده و در راستای تقویت و همبستگی یکدیگر گام بردارند .

معاون اول رییس جمهور همچنین با تاکید بر اینکه پیوستگی ایران و عراق منجر به افزایش قدرت دو کشور و ایجاد اتحاد بیش از پیش در دو ملت می شود ، افزود : این اتحاد موجب خشم دشمنان خواهد شد چرا که همبستگی دو ملت، قدرت بزرگی را ایجاد خواهد کرد.

رحیمی در ادامه با بیان اینکه استان خوزستان و استان بصره عراق می توانند مزیت ها و امکانات فراوانی را از جمله سرمایه گذاری های بی نظیر در دو کشور ایجاد کنند گفت:‌ این دو استان می‌توانند با گسترش روابط و همکاری های تجاری در راستای منافع دو کشور و دو ملت گام بردارند.وی از مذاکرات خود با نخست وزیر عراق در خصوص احداث مسکن و مدرسه در عراق توسط مهندسین ایرانی خبر داد و اظهار امیدواری کرد هرچه زودتر این توافقات اجرایی شود.رحیمی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع افزایش ترانزیت بین دو کشور اشاره کرد و گفت : گسترش ترانزیت یکی از امور مهمی است که هر دو استان خوزستان و بصره می توانند در این زمینه فعالیت های ثمربخشی را انجام دهند.

معاون اول رییس جمهور تصریح کرد : ‌با افزایش ترانزیت بین دو کشور درآمد فراوانی برای دو کشور ایجاد می شود که با فعال شدن ظرفیت های دو کشور در این بخش، این درآمد می تواند با درآمد حاصل از فروش نفت برابری کند.

در این مراسم و پیش از سخنان معاون اول رییس جمهور استاندار بصره و استاندار خوزستان نیز در خصوص تقویت همکاری ها بین دو کشور مطالبی را مطرح کردند.
:کلیدواژه ها
سفر به استان خوزستان معاون اول رییس جمهور افتتاحیه نمایشگاه توانمندی های تولیدی پیشرفت عراق

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا