یزدفردا :وزیر دادگستری:پس از صدور فرمان هشت ماده ای مقام معظم رهبری که در 10 اردیبهشت 1380 صادر شد، گام های خوبی برداشته شده است.

وزیر دادگستری گفت: جمهوری اسلامی ایران، در عرصه مبارزه با فساد اقتصادی و اداری گام های بزرگی برداشته است.
به گزارش یزدفردا به نقل از واحد مرکزی خبر،آقای بختیاری در حاشیه چهارمین اجلاس ارتقای سلامت نظام اداری، تضمین تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی در مصاحبه با خبرنگاران افزود: پس از صدور فرمان هشت ماده ای مقام معظم رهبری که در 10 اردیبهشت 1380 صادر شد، گام های خوبی برداشته شده است.
وی گفت: این گونه همایش ها می تواند بازخوانی و مروری بر ده سال گذشته باشد که در عرصه مبارزه با مفاسد اقتصادی چه اقداماتی انجام گرفته است، خلأها و منافذ ورود فساد کجاست تا تدابیر لازم اتخاذ شود.
آقای بختیاری افزود: انتظاری که مردم ایران اسلامی از دولتمردان و دست اندرکاران سه قوه دارند، اجرای صحیح و همه جانبه فرمان هشت ماده ای مقام معظم رهبری است.
وی گفت: در سال 1387 جمهوری اسلامی ایران به صورت رسمی به کنوانسیون بین المللی مبارزه با فساد ملحق شد که در مجلس شورای اسلامی مورد تصویب قرار گرفت.
آقای بختیاری با بیان اینکه به نظر می رسد یک ظرفیت بسیار خوبی به لحاظ بین المللی به وجود آمده است، افزود: با عضویت در این کنوانسیون بین المللی مبارزه با فساد می توانیم برای استرداد اموال، اقدامات قانونی را انجام بدهیم.
وی گفت: در بخش قانون ارتقای سلامت نظام اداری، خوشبختانه اخیراً در مجمع تشخیص مصلحت نظام به تصویب رسید که می تواند در سالم سازی نظام اداری در همه عرصه ها کمک کند.


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا