وزارت خارجه آمريكا با صدور بيانيه‌اي نسبت به سفر اتباع اين كشور به خصوص شهروندان داراي تابعيت دوگانه به ايران هشدار داد. وزارت امور خارجه آمريكا با صدور بيانيه‌اي به شهروندان آمريكايي هشدار داد كه خطرات سفر به ايران را مد نظر قرار دهند.

یزدفردا:در ادامه شیطنت های شیطان بزرگ و در جهت تامین اهداف خصمانه ابوسام وزارت خارجه آمريكا با صدور بيانيه‌اي نسبت به سفر اتباع اين كشور به خصوص شهروندان داراي تابعيت دوگانه به ايران هشدار داد. وزارت امور خارجه آمريكا با صدور بيانيه‌اي به شهروندان آمريكايي هشدار داد كه خطرات سفر به ايران را مد نظر قرار دهند.

اين وزارتخانه همچنين اعلام كرد كه شهروندان داراي تابعيت دوگانه ايراني - آمريكايي ممكن است در هنگام ترك ايران دچار مشكل شوند.

در بيانيه مذكور، از شهروندان آمريكايي خواسته شده به اخبار و تحولات توجه كرده و با دقت سفرهاي غيرضروري را مورد بررسي قرار دهند.

براساس اعلام وزارت خارجه آمريكا اين بيانيه جايگزين بيانيه 21 اكتبر 2011 شده است. وزارت خارجه آمريكا مدعي شده كه برخي از عناصر در ايران همچنان با آمريكا تخاصم دارند و به همين دليل احتمال دارد شهروندان آمريكايي هنگام سفر يا اقامت در ايران بازداشت يا مورد آزار و اذيت قرار گيرند.

وزارت خارجه آمريكا در اين بيانيه عنوان كرده كه دولت ايران درخواست سفارت سوييس (حافظ منافع آمريكا در تهران) را براي دسترسي به شهروندان آمريكايي بازداشت‌شده، رد مي‌كند.

البته این وزارت خانه  بدون اعلام آماری در این زمینه و همچنین عدم توجه به تابعیت ایرانی افراد به گونه ای القاءء نموده که تنها به علت تابعیت امریکایی با افرادبرخورد می شود و این درحالی است که سالانه ایرانی های بسیاری که از ایالات متحده به ایران سفر می کنند خود بهترین گواه اینگونه شانتاژهای هدفمند خواهند بود و خود باعث رسوایی هرچه بیشتر شیطان بزرگ می شوند

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا