علی‌اکبر اولیا عضو شوزایعالی شهرسازی و معماری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به نشست امروز شورای عالی شهرسازی و معماری کشور، بیان کرد: در نشست امروز درباره طرح تفصیلی شهر تهران که چندین جلسه درباره آن بحث شده بود، بررسی‌هایی صورت گرفت و تقریبا به اتمام رسید.

نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی، افزود: موضوع هم از این قرار است که در سال ۸۵ طرح جامع تفصیلی تهران تصویب و به دنبال آن طرح تفصیلی تهیه و در جلسات کمیسیون ماده پنج تصویب شد؛ اما در ارتباط با تراکم شهر که در برخی موارد مغایر با طرح جامع بود به شورای عالی شهرسازی ارجاع شد.

وی با بیان اینکه در جلسه شورا مطرح شد با توجه به اینکه بر اساس ضوابط طرح جامع مجوزهایی که برای تراکم صادر شده بود در مناطق مختلف قدری کمتر از روال معمول بود، یادآور شد: این پیشنهاد مطرح شد که در جهت تامین منافع مردم در برخی از مناطق مقدار تراکم افزایش پیدا کند.

این عضو کمیسیون عمران مجلس هشتم، در ادامه صریح کرد: در این رابطه بحث‌هایی بود که چارچوب‌های طرح جامع باید حفظ شود و پیشنهادهایی که از سوی کمیته فنی شورا مطرح شده بود به تصویب رسید، البته خوشبختانه شهرداری نیز قرار است که اطلاعات مربوط به طرح تفصیلی را در سایت خود برای دسترسی مردم قرار دهد تا مردم از وضعیت املاک خود مطلع باشند.

به گفته مهندس اولیاء، صحبتی هم شد که مسئولان وزارت راه و شهرسازی و شهرداری در این زمینه به مردم اطلاع‌رسانی کنند تا بتوانیم بر اساس مصالح عمومی شهروندان شهرمان را مطابق یک چارچوب درست شهرسازی و معماری شکل دهیم و آشفتگی‌هایی که به دلیل نبود طرح جامع و طرح تفصیلی ایجاد شده بود، رفع شود./

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا