با تصویب بودجه فاز یک طرح جامع کاهش خطرپذیری کشور، این بودجه در بخش های مختلف سیل، زلزله و خشکسالی هزینه می شود.

تهران - فاز یک طرح جامع خطرپذیری با تصویب 45 میلیارد تومان در سال 91 اجرایی می شود که براین اساس مبلغ 20 میلیارد تومان برای مقابله با زلزله ، 15 میلیارد تومان برای سیل و 10 میلیارد تومان نیز برای مقوله خشکسالی هزینه می شود .

به گزارش  وزارت کشور، 'مصطفی محمد نجار' وزیر کشور در نخستین جلسه شورای عالی مدیریت بحران کشور با بیان اینکه موفق به تدوین طرح جامع خطرپذیری کشور شده ایم اظهارداشت: با تصویب بودجه فاز یک طرح جامع کاهش خطرپذیری کشور، این بودجه در بخش های مختلف سیل، زلزله و خشکسالی هزینه می شود.

وی گفت: طرح جامع خطرپذیری کشور در سه محور زلزله، سیل و خشکسالی برای پیش گیری از وقوع تشنج در مواقع بحرانی ازسوی سازمان مدیریت و بحران کشور پیش بینی شده است.

وزیر کشور بحث طرح جامع خطرپذیری را در نتیجه نگاه سیاستگذاران به وضعیت آینده جامعه در بخش بحران دانست و گفت: فاز یک طرح جامع خطرپذیری با تصویب 45 میلیارد تومان در سال 91 اجرایی می شود که براین اساس مبلغ 20 میلیارد تومان برای مقابله با زلزله ، 15 میلیارد تومان برای سیل و 10 میلیارد تومان نیز برای معقوله خشکسالی هزینه می شود .

وی ادامه داد: بودجه مربوطه از محل ماده10 قانون بخشی از مقررات مالی دولت در سال 91 تامین و به منظور توزیع براساس نیاز در استان های مختلف در اختیار سازمان مدیریت بحران قرار می گیرد.

وزیر کشور در ادامه با اشاره به اینکه کشور ما یکی از نقاط حادثه خیز جهان است گفت: تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور از مهمترین نکات مثبتی بود که از سوی دولت نهم برای مقابله با بلایای طبیعی درنظر گرفته شد که امیدواریم این موضوع بتواند میزان آسیب ها را در بلایای طبیعی کاهش دهد.

وی افزود: این سازمان وظیفه دارد که با انجام یک برنامه ریزی منسجم و مدون و بکارگیری نیروهای کارآمد در راستای مقابله با حوادث و سوانح در کشور وارد عمل شود و این موضوع به طور حتم مستلزم برنامه ریزی دقیق است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا