دکتر احمدی نژاد:صدها سال کالا و تولید ایرانی در دنیا رتبه اول بوده است و همه باید امروز همت کرده و وارد عرصه تولید شوند و اصلاحاتی در بانکها نیز باید انجام شود تا بتوانند نقش خود را به خوبی ایفا کنند .

رئیس جمهور در مراسم تجلیل از کارگران و واحدهای نمونه سراسر کشور در آستانه روز جهانی کارگر از 11 کارگر نمونه، 6 گروه کاری نمونه و 6 واحد نمونه کارگری تقدیر کرد.

رئیس جمهور در مراسم تجلیل از کارگران و واحدهای نمونه سراسر کشور در آستانه روز جهانی کارگر از 11 کارگر نمونه، 6 گروه کاری نمونه و 6 واحد نمونه کارگری تقدیر کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت ،دکتر محمود احمدی نژاد بعدازظهر امروز (شنبه) در آخرین مرحله از بیست و سومین جشنواره ملی امتنان ضمن دیدار با نمایندگان کارگران سراسر کشور از آقایان محمد اسماعیل بیگی، محمد حسین شهاب‌آبادی، مسعود ایگدر، حمید میرابوالقاسمی، محمدعلی رجبی، حجت زارعی شکیب، سیدرسول خضری، ناصر داوری پاریزی، سهیل سایانی، مهدی شجاعی و خانم سمانه کلانتری به عنوان کارگران نمونه سال 90 و از گروه‌های کاری که از کارخانه‌های آذرآب اراک، آرد کنگان زاهدان، سپیدجام طوس خراسان رضوی، شرکت ملی سورب و روی ایران از زنجان، تراکتور سازی از آذربایجان شرقی و شرکت یزد بافت به عنوان گروه‌های کاری نمونه و از شرکت‌های مازینور،‌ نساجی کویر، آرتاپلاست، سیمان کردستان، روژین تاک و جابون به عنوان واحدهای نمونه کاری سال 90 تقدیر کرد.

رئیس جمهور در مراسم تجلیل از کارگران نمونه 90:  ارتقای تولید ملی ماموریت همگانی است
 
دکتر احمدی نژاد:صدها سال کالا و تولید ایرانی در دنیا رتبه اول بوده است و همه باید امروز همت کرده و وارد عرصه تولید شوند و اصلاحاتی در بانکها نیز باید انجام شود تا بتوانند نقش خود را به خوبی ایفا کنند .
 

رئیس جمهور با تاکید بر مسوولیت همه در قبال ساختن و پیشرفت کشور ،ارتقای تولید ملی را ماموریت همگانی دانست .

به گزارش  ایرنا،'محمود احمدی نژاد ' در مراسم تقدیر از کارگران،گروههای کار و واحدهای نمونه سراسر کشور در سال 90 گفت :‌بزرگترین ،سخت ترین و پیچیده ترین کارها با همدلی یک ملت قابل انجام است و با یکدلی می توان به قله ها دست یافت.

رییس جمهوری با بیان اینکه امروز ساختن ایران ماموریت بزرگی است ،افزود : تولید کالا ،فکر ،اندیشه ،فرهنگ و ثروت بر پایه عدالت ،اخلاق ،برادری و محبت پایه ساختن است .

وی با تاکید مجدد بر اهمیت و همدلی گفت : سالهای سال برخی به دنبال ایجاد درگیری بین کارگر و کارفرما بودند .

احمدی نژاد با تاکید بر اینکه همه برای پیشرفت کشور مسوول هستیم، گفت :‌ همه همچون یک خانواده هستیم که باید برای پیشرفت کشور دست به دست هم داده و تلاش کنیم .

رییس قوه مجریه با اشاره به اینکه ‌در عرصه ملی تقسیم کار به وجود می آید،اظهار داشت : شان و ارزش هر کس در جایگاه خود محفوظ است و تک تک افراد یک ملت عزیز و محترم هستند.

احمدی نژاد تصریح کرد :‌هر کس باید عادلانه و منصفانه حق خود را در اختیار داشته و از حقوق خود برخوردار شود که این رمز پیروزی یک ملت است .

رییس جمهوری تاکید کرد :‌باید پیشرفت، اعتلا ،ثروت و تولید در خدمت روابط اجتماعی ،محبت و دوستی باشد .وی با تاکید بر اینکه باید از تولید در کشور حمایت شود‌منابع طبیعی را از جمله عوامل مورد نیاز تولید ذکر کرد و گفت :‌کشور ما از این لحاظ کشوری سرشار و غنی است.رییس جمهور با یادآوری اینکه در دوره ای حدود 200 سال دشمنان بر ملت ایران حاکم شده و روحیه و برخی ویژگی های فرهنگی ملت ایران را تخریب کردند ،گفت : اقتصاد ایران امروز اقتصاد بزرگی است .

وی با بیان اینکه حدود 350 هزار میلیارد تومان سپرده های بانکی در کشور وجود دارد ،ادامه داد : این میزان سپرده سالانه حدود چهار بار گردش مالی دارد و یک هزارو 300 میلیارد تومان حجم اقتصاد ایران است .احمدی نژاد با بیان اینکه سال گذشته حدود 60 میلیارد دلار حجم واردات کشور بوده است ،خاطر نشان کرد که می توان با ارتقای تولید ملی در بخش های مختلف این حجم واردات را کاهش داد .رییس قوه مجریه توضیح داد : زمانی که سخن از تولید به میان می آید منظور این است که باید به جایگاهی برسیم که در هر نقطه ای از دنیا کالاهای ایرانی در کنار سایر کالا ها بدرخشد .

وی یاد آور شد که صدها سال کالا و تولید ایرانی در دنیا رتبه اول بوده است،افزود: همه باید امروز همت کرده و وارد عرصه تولید شوند و اصلاحاتی در بانکها نیز باید انجام شود تا بتوانند نقش خود را به خوبی ایفا کنند .احمدی نژاد تصریح کرد که هیچ چیز از انسان غیر از کارهایی که برای اعتلای جامعه انجام می دهد باقی نمی ماند .

**ملت ایران شایستگی بالاترین تراز پیشرفت را دارد

رییس جمهوری ادامه داد که ملت ایران شایستگی قرار گرفتن در بالاترین تراز پیشرفت و زندگی در رفاه را دارد اما مستلزم همدلی است.وی ادغام سه وزارت خانه برای تشکیل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را مورد اشاره قرار داد و گفت :‌کار بزرگی انجام شد همه دست به دست هم دادند که تزلزلی در کار اتفاق نیافتد و علاوه بر آن امور این وزارتخانه در حال پیشرفت است .احمدی نژاد گفت : هر کسی که به پست و مقامی رسید باید بداند که امانت است و کار مردم را می بایست راه اندازد .وی با شاره به قوانین و دستو العمل هایی که تولید را با مشکل مواجه می کند ،گفت :‌امیدواریم سازمان تامین اجتماعی به جایگاه خود برسد .بحثی با دوستان داشتیم .گفتیم به چه حقی برای منابع تامین اجتماعی قانون می نویسند این منابع متعلق به کارگران است که زحمت کشیده و هر ماه از حقوقشان برای تامین سه امر بهداشت ،درمان ،بیمه بیکاری و حقوق بازنشستگی کسر می شود .

احمدی نژاد گفت :‌'می نشینند برای خودشان تصمیم می گیرند،و آنها که باید کنترل کنند به سهولت رد می کنند ، حق ندارند و بنده نیز حق ندارم راجع به منابع تامین اجتماعی تصمیم بگیرم ،چراکه متعلق به کارگران است و خودشان نیز مدیریت می کنند'.

رییس جمهوری با بیان اینکه منابع تامین اجتماعی نباید راکد باشد و باید سود دهد ، گفت :‌البته سازمان تامین اجتماعی هم باید از این امانت به خوبی نگهداری کند .

احمدی نژاد در ادامه سخنان خود گفت :‌امیدواریم با تلاش خوب آقای شیخ الاسلامی و مدیریت جدید سازمان تامین اجتماعی به خوبی اداره شود.

وی گفت: چند سال حقوق بازنشسته ها آنطور که باید اضافه نشده است که برای این امر تلاش بسیاری انجام می دهیم .

رییس جمهوری در بخش پایانی سخنان خود و با تاکید دیگر بر اینکه ماموریت اصلی ساختن ایران است ،اظهار داشت : عصبانیت دشمن نیز به دلیل این است که شاهد پیشرفت ایران هستند .

وی گفت : تمام بازیهایی که دشمن در حال طراحی آن است برای این است که مانع پیشرفت ایران شود اما همه می دانیم که ساختن ایران پایه عزت ایران است

در این مراسم از 11 کارگر نمونه ،شش واحد نمونه و شش گروه کار نمونه سراسر کشور در سال 90 توسط رییس جمهوری تجلیل شد .در این مراسم 'عبدالرضا شیخ الاسلامی '‌وزیر تعاون ،کار و رفاه اجتماعی و سایر مسوولان این وزارتخانه حضور داشتند .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا