صادرات غیرنفتی در دولت خدمتگذار از مرز 46میلیارد دلار گذشت و دولت تلاش دارد در آینده نزدیک این رقم را به 60میلیارد دلار برساند.

وزیر کشور در جمع اعضای شوراهای سراسری کشور گفت:صادرات غیرنفتی در دولت خدمتگذار از مرز 46میلیارد دلار گذشت و دولت تلاش دارد در آینده نزدیک این رقم را به 60میلیارد دلار برساند.

به گزارش ایرنا 'مصطفی محمدنجار' وزیر کشور عصر امروز (شنبه) در همایش شوراهای سراسری کشور، از نهاد شورای شهر و روستا به عنوان نهادی مقدس که کانون فعالیت مردمی ملت و نظام جمهوری اسلامی ایران است یاد کرد و گفت:شوراها آثار و برکات مثبتی برای نظام داشته و همواره توانسته در کادرسازی و تربیت نیروی انسانی کشور امری مهم ایفا کند.وزیر کشور ادامه داد:تاکنون110هزار عضو شورا ،در 1200 شهر و 34 هزار روستا فعال هستند و دولت خدمتگذار در دو دوره نهم و دهم تاکید داشت که این نهادها را تقویت و کارها را به این نهاد واگذار کنیم.

محمد نجار با اشاره به اینکه دولت خدمتگذار توسعه متوازن و هم سطح کشور را دردستور کار قرار داده است ،افزود:عدالت حکم می کند که توجه مسئولان صرفا به شهرهای بزرگ نباشد و همه در برخورداری از ثروت ملی یکسان باشند.

وی با اشاره به سفری های استانی رئیس جمهوری گفت:سفرهای استانی دولت خدمتگذار بی نظیر است و در هیج جای دنیا و حتی در دولت های گذشته سابقه نداشته است.

وزیر کشور خاطرنشان کرد:در دولت های نهم و دهم بالغ بر 75شهر و 64 شهرداری جدید تشکیل شد که همواره به مردم خدمات ارائه می دهند.

محمد نجار از تعامل شهرداری ها در سفرهای استانی با رئیس جمهوری تشکر کرد و گفت: هرکجا همدلی باشد آثار و برکات فراوانی وجود دارد.

وزیر کشور همچنین اجرای قانون هدفمندی یارانه ها و توزیع سهام عدالت را از اقدامات دولت خدمتگذار دانست و افزود:قبل از اجرای این قانون در کشور روزانه 75 میلیون لیتر سوخت مصرف می شد که با روند افزایش خودرو ها انتظار می رفت این میزان به 120میلیون لیتر برسد اما امروز با اجرای این قانون، مصرف سوخت در کشور به 60میلیون لیتر کاهش یافته است.

محمد نجار، نهضت کشاورزی و تشکیل کارگروه این حوزه را یکی ازاقدامات دیگر دولت عنوان کرد و گفت : این امر به تولید ملی و اشتغال کمک می کند.

وی در ادامه افزود:امروز صادرات غیر نفتی از مرز 46میلیارد دلار فراتر رفته و دولت توانسته از 7میلیارد دلار به این میزان برسد لذا امیدواریم در آینده این رقم را به 60 میلیارد دلار برسانیم.

وی تاکید کرد :باید به دانش بومی توجه کنیم و الگوی اسلامی پیشرفت را در سرلوحه اقدامات قرار دهیم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا