افندی زاده گفت: کارت هوشمند به ناوگان بالای 10 سال ارایه نمی شود

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور اعلام کرد: کارت هوشمند به ناوگان بالای 10 سال ارایه نمی شود.
به گزارش  ایرنا، 'شهریاز افندی زاده'  در دیدار با اعضای انجمن صنفی کالا و مسافر همدان در خصوص علل ارایه نکردن کارت هوشمند به ناوگان بالای 10 سال اظهار داشت: احتمال بروز سوانح جاده ای در ناوگان فرسوده بالای 10 سال زیاد است.

معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: طبق قانون و به منظور ارتقای ایمنی، ناوگان حمل و نقل کالای برون شهری بالای 10 سال واجد شرایط گرفتن کارت هوشمند نیستند.

وی در خصوص شرایط جدید برای دریافت مجوز شرکت های حمل و نقل کالا و مسافر نیز گفت: اعطای مجوز به شرکت ها مستلزم داشتن شرایط و ضوابط اعلام شده است که یکی از این شرایط این است که شرکت باید به نام خود شرکت دارای آورده مناسب با شغل مورد درخواست ثبت شود و چنانچه اعضای شرکت هم جا به جا شدند فعالیت شرکت پا برجا باشد.

معاون وزیر راه وشهرسازی اظهارداشت: رتبه بندی شرکت ها موجب تشویق آنان به تقویت تجهیزات و خدمات شرکت می شود و پس از رتبه بندی خدمات، قیمت ها هم مناسب با نوع خدمات آنان اعلام می شود.

افندی زاده بر تکمیل طرح درگاه ملی پایانه های بار و ضرورت استفاده از شناسه ملی برای صدور بارنامه تاکید کرد.

وی اضافه کرد: استفاده از سیستم فن آوری الکترونیکی برای کاهش خواب راننده کامیون ها و جلوگیری از اتلاف وقت رانندگان و سفرهای یک سر خالی از برنامه ها و اولویت های ‌سازمان بوده و نرم افزارهای مورد نیاز نیز تهیه و در حال تکمیل است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا