با صرفه جویی بیشتر از سوی مردم، می توان با وضعیت موجود آب با کیفیت را به خانه های مردم رساند.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا از برنامه ریزی برای تامین مناسب آب در تابستان امسال خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری وزارت نیرو، "محمدرضا عطارزاده" گفت: با مدیریت مناسب منابع آب و بهره وری بیشتر، بدون هیچ مشکلی از پیک تابستان امسال عبور خواهیم کرد.
وی با تاکید بر لزوم رعایت صرفه جویی در مصرف آب از سوی مردم، گفت: با صرفه جویی بیشتر از سوی مردم، می توان با وضعیت موجود آب با کیفیت را به خانه های مردم رساند.
وی افزود: در صورت بروز شرایط بحرانی نیز از شیوه های دیگری برای تامین آب استفاده خواهیم کرد.
وی درخصوص مشکل کشت کشاورزان استان اصفهان، گفت: با برنامه ریزی های خوبی که در مدیریت منابع آب استان اصفهان انجام شد، کشت کنونی این استان با حداقل بهره گیری از آب تکمیل می شود.
عطارزاده سپس درخصوص آخرین وضعیت خدمات رسانی به طرح های مسکن مهر، گفت: وزارت نیرو تاکنون نقش به سزایی در تامین آب و برق طرح های مسکن مهر داشته است.
عطارزاده افزود: هم اکنون تمام پروژه های آماده مسکن مهر، دارای آب و برق است اما برای پایداری بیشتر این خدمت رسانی، تامین منابع مالی بیشتری نیاز است.
معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا درخصوص طرح های مهر ماندگار گفت: در یک مرحله طرح های فاضلاب جزو پروژه های مهر ماندگار نبود اما تلاش زیادی صورت گرفت تا طرح های فاضلاب نیز در این مجموعه بگنجد.
وی از سد گتوند به عنوان مهمترین طرح آبی مهر ماندگار یاد کرد و گفت: در آبگیری مرحله بعدی سد گتوند، افزون بر اینکه بر ظرفیت آبی کشور افزوده خواهد شد، دیگر آبی رها نمی شود و در مرحله نخست یک هزار مگاوات برق به پیک می رسد که کمک بسیار خوبی به بخش برق کشور است.
این مقام مسئول از نیروگاه تلمبه ذخیره ای سیاه بیشه به عنوان یکی دیگر از طرح های ماندگار مهر نام برد و تصریح کرد: این طرح امسال وارد مدار می شود و تلاش این است که به پیک تابستان برسد.
وی از بهره برداری از 15 سد دیگر نیز به عنوان طرح های مهر ماندگار یاد کرد و افزود: تلاش بر این است که با کمک نمایندگان مجلس و استفاده از قانون بودجه امسال، بتوان بسیاری از مجتمع های آبرسانی را به بهره برداری رساند.
به گفته عطارزاده، تامین آب کشاورزی یکی دیگر از طرح های ماندگار است که می تواند سهم عمده ای در صرفه جویی آب و ارتقا و بهره وری بیشتر از آن داشته باشد.
معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا اظهار داشت: تکمیل طرح های مهر ماندگار یکی از دستورهای خاص رییس جمهوری است.
عطارزاده ابراز امیدواری کرد: بهره گیری از قانون برنامه پنجم توسعه و مشارکت سرمایه گذاری خصوصی در سرعت دادن به پروژه های نیمه کاره تاثیر به سزایی داشته باشد.
وی استفاده از فاینانس چین در پروژه سد رودبار را آغازی در استفاده از این فاینانس دانست و گفت: با استفاده از این ظرفیت دو تا سه طرح دیگر در حال نهایی شدن است.
وی به استفاده از تسهیلات بانک توسعه اسلامی، بانک اکو و بانک جهانی نیز به عنوان یکی دیگر از منابع تامین کننده نیازهای مالی پروژه های بخش آب اشاره کرد.
عطارزاده همچنین به آغاز عملیات اجرایی سد بختیاری به عنوان بلندترین سد بتنی جهان به دست متخصصان ایرانی ظرف چند هفته آینده با حضور رییس جمهوری اشاره کرد و گفت: این طرح به قرارگاه خاتم الانبیاء واگذار شده است اما چینی ها نیز در آن مشارکت می کنند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا