مراسم افتتاحیه مروری بر فیلمهای منتخب چهل و یکمین جشنواره بین المللی فیلم رشد در مجتمع فرهنگی ، هنری دانش آموز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد این مراسم با حضور معاون سیاسی ، امنیتی استاندار، مدیر کل سیاسی استانداری ،مدیر کل امور اجتماعی استانداری ، مشاور هنری استاندار و مسئولین آموزش و پرورش و مدیران مدارس  برگزار گردید.
 معاون سیاسی ، امنیتی استاندار نزدیک شدن هفته معلم و شهادت استاد مطهری را فرصتی برای تکریم و تجلیل از علم و تربیت دانست و گفت: معلمان منادیان رسالت الهی هستند.
دشتی در ادامه افزود: اگر هنر به عنوان ابزار و محتوا پیوند دهنده باشد می تواند یک جریان موثر در فرهنگ ما ایجاد کند.
ایشان با تاکید بر این مطلب که فیلم رشد که یکی از برنامه های مستمر بوده گفت : نقد جدی این فیلم ها ضروری است چون هر صحنه از فیلم می تواند صد ها پیام داشته باشد.
معاون پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش با اشاره به این نکته که همه  دانش آموزان استان می توانند از این جشنواره استفاده کنند گفت : این جشنواره به مدت 5 روز در همه شهرستانها و مناطق استان برگزار می گردد.
حسین حداد در ادامه افزود :تعداد فیلم های این جشنواره را 72 فیلم می باشد که 66 فیلم ایرانی و 6 فیلم خارجی است.
ایشان با تاکید بر این مطلب که معلمین باید آمادگی بیشتری برای دیدن فیلمهای آموزشی و تربیتی داشته باشند گفت : مضمون علمی و تربیتی وقتی با هنر آمیخته شود آثارش ماندگارتر می شود.
از دیگر برنامه های این مراسم نمایش دو فیلم کوتاه ، اجرای سرود و اهدای لوح تقدیر به فرهنگیان فیلم ساز بود.


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا