به گزارش روابط عمومي فرمانداري بافق، رئيس ستاد انتخابات شهرستان بافق در كارگاه آموزشي كاربران و عوامل پشتيباني دور دوم نهمين دوره انتخابات مجلس در بافق كه در محل فرمانداري بافق برگزار شد با قدردانی از مشاركت 95 درصدی مردم بافق در مرحله اول انتخابات، اظهار نمود: با توجه به آگاهی و بصیرتی که مردم این شهرستان دارند و شور و اشتیاقی که ایجاد شده است، این بار نیز مردم بافق به ندای رهبر فرزانه انقلاب لبیک گفته و با حضور پر شور خود در مرحله دوم انتخابات مشت محکمی بر دهان یاوه گویان و ایادی استکبار خواهند زد.

"عليرضا صمدی" تصریح کرد: رعایت قانون و امانت‌داری به عنوان دو عنصر اصلی در روند برگزاری انتخابات از سوی عوامل اجرایی و نظارتی، موجب جلب اعتماد عمومی و حضور دشمن‌شکن مردم در پای صندوق‌های رأی خواهد شد.

معاون فرماندار بافق با اشاره به نحوه انجام مراحل رأی‌گیری به صورت مکانیزه افزود: همه عوامل اجرایی و کاربران باید با آموزش و برنامه‌ریزی صحیح برای اخذ رأی به صورت مکانیزه در تمام شعبه‌های رأی شهرستان اقدام کنند.

وی خاطرنشان كرد: با عنایت به اعلام ستاد انتخابات استان مبنی بر برگزاری انتخابات مرحله دوم به صورت تمام مکانیزه در حوزه انتخابیه مهریز، بافق، ابرکوه، خاتم و بهاباد، قرار است آموزش‌های لازم در این خصوص داده شود ولی تعداد شعب اخذ رای همانند مرحله اول، در شهرستان 34 شعبه می‌باشد که تعداد 29 شعبه آن ثابت و 5 شعبه سیار خواهد بود.

مسئول کمیته فناوری و اطلاعات ستاد انتخابات بافق نیز در این نشست با اشاره به اینکه 24 نفر از کارشناسان کامپیوتر کار پشتیبانی فنی انتخابات را انجام می‌دهند، گفت: آموزش مردم در مکان‌های مختلف که حضور بیش‌تری دارند، امری ضروری است که تا قبل از روز رأی‌گیری باید این کار صورت گیرد.

گفتني است مردم شهرستان بافق در مرحله اول انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی بیش از 22 هزار و 800 برگه رأی را در صندوق‌های اخذ رأی ریختند و حضوری بی‌سابقه‌ای را رقم زدند.

از بین 33 حوزه انتخابیه مرحله دوم در كشور، انتخابات در 7 حوزه انتخابیه به صورت كاملا رایانه ای برگزار می شود كه حوزه انتخابیه مهریز، بهاباد، بافق،ابركوه و خاتم در استان یزد یكی از این هفت حوزه می باشد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا