همایش ملی تربیت بدنی و علوم ورزشی با حضور امام جمعه تفت،فرماندار و معاون فرماندار،اساتید،پژوهشگران و دانشجویان دانشگاههای ازاد اسلامی سراسر كشوردر دانشگاه آزاد اسلامی واحد تفت یزد برگزار شد.

تفت- خبرنگار یزدفردا: در مراسم افتتاحیه این همایش دوروزه امام جمعه تفت ضمن تشكر از برگزاركنندگان این همایش افزود:اسلام دینی است كه به تمرینات روحی روانی توجه خاص دارد و به ورزشهای جسمانی نیز اهمیت می دهد و ورزش می تواند درپیشگیری ازبسیاری از ناهنجاریهای جامعه موثر باشد. وي از برگزار كنندگان اين همايش تقدير و تشكر نموده و خواستار كاربردي شدن نتايج اين همايش علمي شد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تفت نيز با تبریك دهمین سالگرد تاسیس این دانشگاه گفت:با توجه به وجود امكانات و تجهیزات پیشرفته این رشته ورزشی در این دانشگاه و حضور 400 دانشجوی رشته تربیت بدنی، به برگزاری این همایش در این دانشگاه همت گمارده شد كه امید است بتوان بخشی از مشكلات ورزشی دانشجویان كشور را رفع كرد.

'محمدرضا جواهری' ارائه آخرین یافته های علمی و پژوهشی در بحث ورزش و تربیت بدنی،ترغیب و تشویق دانشجویان به این رشته ورزشی و حل مشكلات ورزش دانشحویان را از اهداف برگزاری این همایش اعلام كرد.

وی افزود:این همایش با وجود اساتید برجسته كشوری در زمینه ورزش كاربردی،بررسی مشكلات این رشته در جامعه و كاهش ناهنجاریها می تواند موثر باشد.

'علی نمازی زاده' ميهمان ويژه اين مراسم نيز در این مراسم با تبریك دهمین سالگرد تاسیس این دانشگاه به نامگذاری امسال توسط مقام معظم رهبری اشاره كرد و افزود:شرایط جامعه ما طوری است كه برای رفع مشكلات خود در زمینه های مختلف به تحقیقات بیشتر نیاز دارد و مسئله تولید علم نیزبعنوان علم نافع و علمی كه بتواند مشكلات جامعه را حل كند در دانشگاهها بیشتر محقق می شود.

وی از اساتید و پژوهشگران خواست كه پژوهشهای خود را از جنبه های پایه به سمت تحقیقات كاربردی پیش ببرند و با شناسایی نیازهای پژوهشی چالشهای پیش روی این رشته را نیز برطرف نمایند.

درهمایش دو روزه ملی تربیت بدنی كاربردی و علوم ورزشی، 605 مقاله به دبیرخانه دانشگاه واصل شده كه پس از ارزیابی توسط داوران تعداد 98 مقاله بصورت سخنرانی و158 مقاله بعنوان پوستر با 4 محور مدیریت ورزشی،فیزیولوژی ورزشی،بیومكانیك وآسیب شناسی ورزش و رفتار حركتی ورزشی برگزیده شده است.

در كنار این همایش 7 كارگاه آموزشی توسط اساتید برجسته كشوری با حضور400 دانشجو،استاد و پژوهشگر برپا شد.

 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا