آیت ا... ناصری در جلسه هم اندیشی ساماندهی بافت فرسوده شهر یزد بر لزوم مطالعه و ارائه طرح تفصیلی و تصمیم گیری آن در شورای تأمین تأکید کرد و در این راستا برحفظ میراث فرهنگی در حد ضرورت، رعایت مالکیت مردم و حفظ امنیت و آبادانی شهر سفارش نمود.

یزدفردا :آیت ا... ناصری در جلسه هم اندیشی ساماندهی بافت فرسوده شهر یزد بر لزوم مطالعه و ارائه طرح تفصیلی و تصمیم گیری آن در شورای تأمین تأکید کرد و در این راستا برحفظ میراث فرهنگی در حد ضرورت، رعایت مالکیت مردم و حفظ امنیت و آبادانی شهر سفارش نمود.

به گزارش  یزد فردا در جلسه هم اندیشی که به منظور ساماندهی بافت فرسوده شهر با حضور حجت الاسلام مطهریان رئیس شورای اسلامی شهر و مهندس کوچک زاده، حجت الاسلام حرزاده و فقیه خراسانی از اعضای شورای اسلامی شهر، مهندس عظیمی زاده مدیرکل دفتر فنی استانداری به عنوان نماینده استاندار،حیدری مدیرکل دادگستری استان، مهندس میروکیلی شهردار یزد و دکتر کریمی مشاور شورای اسلامی شهر در محل دفتر  ولی فقیه و امام جمعه یزد برگزار شد برحفظ میراث تاریخی و آبادانی شهر به صورت همزمان تأکید گردید.

آیت ا... ناصری پس از شنیدن موانع و مشکلات بافت فرسوده که حول موضوعهایی از قبیل مشکلات دسترسی، وجود فساد و فحشا در بافت از ناحیه اتباع خارجی ساکن در آنجا، خطرات ناشی از انباشت زباله در مخروبه هاو شیوع بیماریهای واگیردار و محدودیت های ناشی از قوانین میراث فرهنگی مطرح شد بر حفظ مساجد، بازارها و ابنیه قدیمی و همچنین آبادانی این منطقه از شهر سفارش نمود.

نماینده ولی فقیه با تأکید بر حفظ میراث فرهنگی در حد ضرورت، رعایت مالکیت مردم و حفظ محیط و امنیت شهر و ریشه کنی فساد و فحشا در بافت فرسوده خواستار تغییر وضعیت شهر در این محدوده شد.

امام جمعه یزد با بر شمردن ضرورت مطالعه و ارائه طرح تفصیلی برای این منطقه از شهر، پیشنهاد داد که مسئله در شورای تأمین مطرح شود.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا