رئيس انجمن فوتسال آموزش و پرورش گفت: پيکار دانش‌آموزان فوتساليست با تيم‌هاي اروپايي اعتماد به نفس آنها را بالا مي‌برد.

حسين شمس در گفتگويي با اشاره به اعزام تيم منتخب فوتسال دانش‌آموزي ايران به مسابقات 8 جانبه کرواسي اظهار داشت: ترابيان، رئيس کميته فوتسال اختيار رده سني زير 17 سال را به آموزش و پرورش واگذار کرده است تا در قالب تيم منتخب دانش‌آموزي از هفته آينده با قدرت کار خود را براي حضور در اين تورنمنت کرواسي آغاز کند.

وي ادامه داد: برترين دانش‌آموزان فوتساليست‌ را از ليگ‌هاي برتر و دسته اول فوتسال دانش‌آموزي شناسايي و به تيم اردوي منتخب فوتسال دانش‌آموزي دعوت خواهيم کرد و در نهايت 12 ملي‌پوش به تورنمنت 8 جانبه کرواسي اعزام مي‌شوند.

رئيس انجمن فوتسال آموزش و پرورش با بيان اينکه اردوي تيم منتخب فوتسال دانش‌آموزي در مجموعه ورزشي آزادي برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: سعي مي‌کنيم تا هفته آينده مربيان تيم منتخب فوتسال دانش‌آموزي را مشخص کنيم و سپس اردوي 30 نفره را برگزار خواهيم کرد.

شمس هدف اصلي از حضور تيم منتخب فوتسال دانش‌آموزي را در تورنمنت کرواسي آماده‌سازي تيم براي حضور در مسابقات آسيايي دانست و تصريح کرد: اين تورنمنت مقدمه‌اي براي حضور تيم ملي در مسابقات آسيايي است و اين مي‌تواند در شناسايي برترين‌ها و استعدادها کمک زيادي به ما کند، چراکه پيکار دانش‌آموزان فوتساليست با تيم‌هاي اروپايي اعتماد به نفس آنها را بالا مي‌برد.

وي به برگزاري مسابقات ليگ فوتسال دانش‌آموزي اشاره کرد و افزود: در جلسه‌اي که با رؤساي انجمن فوتسال آموزش و پرورش استان‌ها خواهيم داشت، درباره کاهش ليگ از 3 به 2 تصميم خواهيم گرفت و به احتمال زياد ليگ را در دو سطح ليگ برتر و دسته اول با شرکت 12 تيم از اول مهرماه برگزار مي‌کنيم و ليگ دسته دو حذف خواهد شد.

رئيس انجمن فوتسال آموزش و پرورش استعداديابي را از برنامه‌هاي اصلي انجمن فوتسال آموزش و پرورش دانست و عنوان کرد: با توجه به اينکه تيم ملي در مسابقات مختلف برون‌مرزي شرکت خواهد کرد، بنابراين بحث استعداديابي را با قدرت دنبال مي‌کنيم و در قابل تيم ملي جوانان تحويل فدراسيون فوتبال خواهيم داد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا