رئيس اتحاديه فوتبال گفت: باشگاه‌ها براي حرفه‌اي شدن تا 30 تير فرصت دارند.

عزيز محمدي در نشست اتحاديه فوتبال اظهار داشت: توافق‌نامه امضاء شده بين اتحاديه و فدراسيون براي خصوصي شدن باشگاه‌ها بوده است تا کارها را پيش ببريم. کارگروهي هم براي همين منظور تشکيل خواهيم داد تا يکسري افراد که در کارهاي اقتصادي و باشگاه‌داري مانند رويانيان و عابديني تخصص دارند و مي‌توانند کمک کنند، انتخاب شوند.

وي گفت: باشگاه‌هايي که سهميه آسيا را کسب کنند، اما نتوانند مجوز حرفه‌اي شدن را بگيرند، کنار گذاشته مي‌شوند و تيم ديگري جايگزين آنها مي‌شود. الکترونيکي شدن فروش بليت‌ها که مدنظر AFC است يکي ديگر از کارهايي است که بايد انجام دهيم.

رئيس اتحاديه فوتبال گفت:‌با استقلال و پرسپوليس و فولاد خوزستان صحبت‌هايي براي حرفه‌اي شدن آنها انجام داده‌ايم. ما بايد تا 30 تير سال جاري که شروع ليگ برتر است، شرايط را مهيا کنيم تا تيم‌هايي که شرايط حرفه‌اي شدن را ندارند، حذف شوند.

عزيز محمدي گفت: قرار بود نمايندگان AFC ارديبهشت ماه به ايران بيايند اما به خاطر انتخابات فدراسيون فوتبال به آنها اعلام کرديم که مردادماه حضور پيدا کنند.

وي اظهار داشت: روز گذشته نامه‌اي به باشگاه‌ها ارسال کرديم و 21 مورد را گفتيم که بايد آماده کنند و در اختيار سازمان ليگ قرار دهند. مهمترين اين موارد ايرادات ورزشگاه‌ها بود که اعلام شد تا برطرف شود و ديگر شاهد کسر امتياز از سوي AFC نباشيم.

رئيس اتحاديه فوتبال عنوان کرد: آبان ماه در مورد تعداد سهميه تصميم‌گيري مي‌شود و اين تصميم‌گيري براي دو سال آينده خواهد بود اگر همه کمک کنند، مي‌توانيم 4 سهميه خود را باز گردانيم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا