رئيس فدراسيون فوتبال گفت: درباره حرفه‌اي شدن باشگاه‌ها با هيچ تيمي تعارف نداريم.

علي کفاشيان در نشست اتحاديه باشگاه‌هاي فوتبال ايران عنوان کرد: قراردادي را با اتحاديه درباره خصوصي‌سازي باشگاه‌ها امضاء کرديم تا مشکلات پيش رو برطرف شود، مردم يکسري خواسته‌هايي دارند اما بايد تمام مسائل بر اساس قانون هدفمند پيش رود، نبايد به فکر امروز و فردا بود، بايد قانوني و اساسي کار شود.

وي ادامه داد: تيم‌هاي تحقيقاتي بايد تشکيل شود تا مسائل را درباره خصوصي‌سازي باشگاه‌ها پي‌گيري کند. بايد بودجه سال آينده باشگاه‌ها بر اين اساس بسته شود. اگر بتوانيم اين موضوع را نهايي کنيم کار بسيار بزرگي انجام داديم.

رئيس فدراسيون فوتبال گفت: از اتحاديه و سازمان ليگ درخواست کرديم تا مشکلات پيش رو را برطرف کند. در هيئت‌رئيسه فدراسيون فوتبال نيز تصويب کرديم و مجوز خصوصي‌سازي را به اتحاديه داديم تا عزيز محمدي در AFC از اين موضوع دفاع کند و بتوانيم 4 سهميه خود را بگيريم.

کفاشيان خاطرنشان کرد: در مورد خصوصي‌سازي بايد بازيکنان و مربيان را آگاه کنيم و در اين زمينه قانونمند پيش برويم زماني که باشگاه‌هاي ما حرفه‌اي باشند تيم ملي تقويت خواهد شد و برعکس اين موضوع نيز وجود دارد. بايد ليگ را ملي ببينيم نه اينکه فقط در خصوص تيم‌هايي که حضور مي‌يابند.

وي افزود: باشگاه‌هايي که نتوانند حرفه‌اي شوند و خود را با شرايط وفق دهند بايد با تصميم شجاعانه آنها را کنار بگذاريم. دو سه باشگاه ما بودند که مشکلاتي داشتند و همين امر باعث شد کنفدراسيون فوتبال آسيا 5، 6 امتياز به ما کم دهند و سهميه ما را کاهش دهد.

رئيس فدراسيون فوتبال تأکيد کرد: ما با هيچ کسي تعارف نداريم، هر باشگاهي نتواند مجوز بگيرد آن باشگاه را کنار خواهيم گذاشت و يک تيم از ليگ دسته اول که شرايط لازم را دارد، جايگزين خواهد شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا