مدیر كل آموزش و پرورش استان :در هفته معلم بیش از 50 برنامه در سطح شهر ستانها و مناطق مختلف این استان برگزار می شود.

یزدفردا : محمد كاظم رحیمی نژاد  در جمع خبرنگاران استان با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری افزود: دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه استان، تجلیل از مقام شامخ معلم، دیدار با فرهنگیان پیشكسوت، عیادت از فرهنگیان بیمار و رژه سپاس را از جمله این برنامه ها است.

وی با بیان اینكه در 11 ادیبهشت از 305 معام نمونه استان مورد تجلیل قرار می گیرند افزود: از این تعداد چهار معلم نمونه كشوری و 38 در سطح استان و مابقی در سطح شهرستانها است.

رحیمی نژاد اضافه كرد:در شهرستانها و مناطق مختلف استان برنامه های متنوعی برگزار می شود.

وی در ادامه با اشاره به اجرایی شدن سند تحول بنیادین آموز ش و پرورش گفت: تمام محورها و فعالیتهای آموزش و پرورش براساس این سند است.

رحیمی نژاد با اشاره به برگزاری كلاسهای پایه ششم ابتدایی در اول مهرماه سالجاری خبر داد و گفت: تمهیدات لازم برای فراهم نمودن نیروی انسانی و فضای آموزشی در استان اندیشیده شده است.

مدیر كل آموزش و پرورش استان یزد با بیان اینكه دانش آموزان این استان علاوه بر كسب رتبه نخست كنكور سراسری طی 18 سال متوالی افزود: همچنین براساس اعلام وزارت آموزش و پرورش دانش آموزان این استان در دروس متمركز كه امتحانات آن بصورت هماهنگ و كشوری برگزار شده می شود رتبه نخست را بدست آوردند.

رحیمی نژاد با بیان اینكه آزمونهای ورودی استعدادهای درخشان و نمونه بصورت متمركز در دوم تیرماه برگزار می شود افزود: همچنین مدارس هوشمند، فرهنگ و ماندگار هم بصورت واحد برگزار می شود.

مدیر كل اموزش و پرورش استان یزد در ادامه گفت: همچنین طرح جابربن حیان با هدف تفكر محوری و اندیشه وری در دانش آموزان در سطح مدارس استان برگزار می شود.

وی با بیان اینكه كلاسهای دوره های پیش دبستانی با توجه به كمبود فضا در سال تحصیلی آینده در مدارس برگزار نمی شود افزود: ایجاد مراكز پیش دبستانی الویت با فرهنگیان بازنشسته و با تجربه ، مربیان پیش دبستانی و مهد قرآنها است.

وی در ادامه گفت:مرور فیلم های منتخب جشنواره بین المللی فیلم رشداز تاریخ 9 لغایت 14 اردیبهشت ماه برگزار می شود.

رحیمی نژاد با اشاره به اینكه مرور این جشنواره با 72 فیلم علمی ، آموزشی و تربیتی می باشد افزود:از این تعداد فیلم 16 فیلم بلند و 56 فیلم كوتاه می باشد كه به مدت یك هفته به نمایش در می آید.

وی گفت: مرور فیلم های منتخب جشنواره بین المللی فیلم رشد در مركز استان ، 16 منطقه آموزش و پرورش و اداره آموزش و پرورش استثنایی برگزار می شود.

معاون پرورشی اداره كل اموزش و پرورش استان یزد هم در این نشست گفت: 430 مدرسه قرآنی در قالب 1250 كلاس با حضور 28 هزار دانش آموز برگزار می شود.

وی استقبال دانش آموزان از مدارس قرانی بسیار خوب ارزیابی كرد و افزود: سی امین جشنواره بزرگ فرهنگی هنری دانش آموزان برگزیده شهرستان و مناطق استان درحال برگزاری است.

حمید رستگاری هدف از برگزاری این مسابقات را رشد و شكوفایی استعدادهای نهفته دانش آموزان وباروركردن استعداد وهمچنین غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان دانست و گفت: این مسابقات در رشته های قرآن و معارف اسلامی ،رشته های ادبی، هنرهای تجسمی ، هنرهای آوایی و هنرهای نمایشی است.

وی اظهار داشت:مرحله استانی این مسابقات با حضور 3500 نفر از دانش آموزان برگزیده مقطع راهنمایی و متوسطه در شهرستانهای یزد،میبد و تفت به مدت 10 روز برگزار میشود.

رستگاری همچنین به اجرای طرح شنا در پایه سوم ابتدایی گفت: طی سال گذشته 93 دانش آموزان تحت پوشش این طرح قرار گرفتند و امستال هم تا كنون 60 درصد دانش آموزان تحت پوشش قرار گرفتند.

معاون توسعه منابع وپشتیبانی آموزش وپرورش استان یزد گفت : در مجموع 45 هزار 835 خانوار با جمعیت 263 هزار و 799 نفر درمراكز رفاهی ومدارس استان اسكان داده شدند .

حسین حدادمحمد آبادی با اشاره به رشد 53 درصدی مسافران در سال جاری افزود: در نوروز پارسال درمجموع 171 هزار و900 مسافر دراستان اسكان یافتند كه این رقم درسال جدید به 263 هزار و799 نفر رسیده است .

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا