اين پروژه در ارديبهشت سال 1388 آغاز شده و تا كنون حدود 95 درصد پيشرفت داشته و فقط فضاي سبز و برخي اقلام فني و الكترونيكي آن مانده كه در حال نصب است.

طبس- سرپرستی یزدفردا- -حقانی: مديرعامل آب منطقه اي استان يزد در بازديد از تصفيه خانه در دست احداث طبس كه به اتفاق فرماندار صورت گرفت از پيشرفت حدود 95 درصدي اين پروژه و افتتاح آن در آينده نزديك خبر داد.

"رضا راعي" كه به طبس عزيمت كرده بود در نشستي با "عزيز بهزادي" فرماندار طبس در خصوص مسائل آب شهرستان به بحث و تبادل نظر پرداخت و سپس به اتفاق از تصفيه خانه در دست احداث طبس بازديد كردند.

راعي نيز با اعلام اينكه تلاش مي شود اين تصفيه خانه در آينده نزديك افتتاح شود، گفت : اين پروژه در ارديبهشت سال 1388 آغاز شده و تا كنون حدود 95 درصد پيشرفت داشته و فقط فضاي سبز و برخي اقلام فني و الكترونيكي آن مانده كه در حال نصب است.

وي در خصوص وضعيت بارندگي گفت : سال آبي از اول مهر هر سال تا 21 شهريور سال بعد است و در سال آبي كه در آن قرار داريم در طبس 70 درصد افزايش بارندگي نسبت به سال گذشته داشتيم اما در مقايسه با بلند مدت كه بين 20 تا 30 سال است حدود منفي 2 درصد كاهش بارندگي در طبس داريم.

اين مقام مسئول در خصوص وضعيت سدهاي طبس نيز اظهار داشت : سد نهرين حدود 150هزار متر مكعب افزايش آب داشته و اكنون حدود 3 ميليون و 160 هزار متر مكعب آب پشت سد است و اين در حالي است كه كل حجم سد حدود چهار و 8 دهم ميليون متر مكعب است.

راعي افزود : سد دره بيد نيز 4 و دو دهم ميليون متر مكعب حجم ذخيره آب دارد كه بر اثر بارندگي هاي اخير حدود 7 هزار متر مكعب آب آن افزايش يافته است.

وي در خصوص سد كريت نيز گفت : اين سد حدود هفت و نيم ميليون متر مكعب حجم ذخيره مفيد آب آن است كه سيلي در آن منطقه نداشتيم و حجم آب آن در حال حاضر 170 هزار متر مكعب گزارش شده و آب آن بيشتر مربوط به كشاورزي است كه كشاورزان از آن استفاده مي كنند.

مدیر عامل آب منطقه ای با اعلام اينكه هنوز استان يزد از كم بارش ترين استان هاي كشور است ، خواستار صرفه جويي آب در مصارف مختلف شد.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا