همزمان با برگزاری هفتمین همایش روابط‌عمومی الکترونیک،  از  سي سال خدمات علمی دکتر مهدی محسنیان‌راد در توسعه و تعمیق  دانش ارتباطات، تجلیل می‌شود.
امیرعباس تقی‌پور، دبیر هفتمین همایش روابط‌عمومی الکترونیک، با اعلام این مطلب افزود: همایش روابط‌‌‌عمومی الکترونیک  در اولين سال برگزاري خود از خدمات علمي دکتر کاظم معتمدنژاد، پدر علوم ارتباطات ايران تجليل کرد.
وی ادامه داد: در دوره های پس از آن، به پاسداشت پنج تن از اساتيد پيشگام در حوزه روابط عمومي الکترونيک پرداخته شد و اکنون پس از شش سال، دبيرخانه دايمي اين همايش، براي دومين بار به پاسداشت يکي از  نخبگان علمی و شخصیت‌های برجسته کشور در حوزه علوم ارتباطات - به عنوان گامي در راستاي  الگوسازی برای نسل جوان کشور - اقدام خواهد کرد.
 تقی‌پور در تشریح دلایل تجلیل از دکتر مهدي محسنیان‌راد گفت: ایشان، نظريه پرداز «مدل منبع معني»، «بازار پیام» و «چهار کهکشان ارتباطي» است وتوانسته‌اند با ارائه نظريه هاي خود در کنفرانس هاي بين المللي و مقالات علمي و همچنين با تألیف بیش از ده عنوان کتاب از جمله «ارتباط شناسي» و «ايران در چهار کهکشان ارتباطي» و تربيت صدها دانشجو، خدمات علمي قابل توجهي به جامعه علوم ارتباطات کشور انجام دهد.
وی گفت: آخرين اثر علمي برجسته دکترمهدی محسنیان‌راد، تدوين و انتشار نرم افزار ام. آر. پي براي انجام تحقيقات کمي و کيفي در حوزه علوم اجتماعي است که تابستان گذشته به وسيله وزير علوم، رونمايي شد.  او دارای  ليسانس روزنامه نگاري و راديو وتلويزيون، فوق ليسانس تحقيق در ارتباط جمعي و دكتراي جامعه شناسي و اکنون دانشیار دانشكده فرهنگ و ارتباطات دانشگاه امام صادق(ع) مي باشد.
هفتمین همایش روابط عمومی الکترونیک25  اردیبهشت ماه در هتل المپیک تهران برگزار خواهد شد. در برنامه اين همايش، همزمان با تجلیل از استاد محسنیان‌راد، از کتاب مجموعه مقالات ایشان که از سوي دبيرخانه همايش در دست انتشار است و همچنين از تندیس و تمبر یادبود وي رونمايي خواهد شد.
دبیر هفتمین همایش روابط‌عمومی الکترونیک اعلام نمود در برنامه امسال تجليل از استاد پيشگام روابط عمومي الکترونيک گنجانده نشده، ولي در سال هاي آينده و با امید به اقدامات علمی قابل توجه اساتید در این حوزه، روند مذکور ادامه خواهد داشت.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا