جلسه حلقه های صالحین به همت کانون بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی یزد با عنوان حلقه صالحان علامه طباطبایی با حضور حجت الاسلام خواجه پور رئیس دفتر فرهنگ اسلامی واحد یزد ، دکتر سید علی المدرسی رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی یزد ، و جمعی از اعضاء هیأت علمی این حلقه در سالن کنفرانس حوزه ریاست واحد یزد برگزار شد.

المدرسی رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی یزد ضمن خیرمقدم گفت : بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی یزد از سال 1380 تأسیس و تاکنون برنامه های متعدد فرهنگی ، سیاسی و علمی برگزار نموده که با رویکردی جدید در پی ارتقای سطح اعتقادی و فرهنگی اساتید بوده که با توجه به سخن امام خامنه ای (مدظله العالی) ، رسیدن به یک بصیرت سیاسی هدف اصلی تشکیل این جلسات می باشد. وی افزود : برگزاری این چنین جلساتی در جهت فعالیتها و برنامه های حلقه صالحین از قبیل ، فعالیتهای فرهنگی ، اعتقادی و سیاسی بوده و هدف آن ارتقای بینش اعتقادی و تشریک مساعی در جهت سالم سازی نفس می باشد

وی همچنین پیرامون حلقه های علمی و صالحین توضیحاتی را ارائه داد . در ادامه دکتر خواجه پور رئیس دفتر فرهنگ اسلامی واحد یزد و دبیر این جلسه در سخنرانی خود اذعان داشت: با عملی کردن شعار محوری سال تولید ملی،حمایت از کار و سرمایه ایرانی،برنامه های فرهنگی امسال هدف دار شده است و اظهار امیدواری نمود هیات علمی فضای مناسبی را برای ارتقای سطح فرهنگی دانشگاه ایجاد نمایند.

و ی ادامه داد: در سال جاری مسائل فرهنگی باید به طور جدی تر پیگیری شود و تعاملات فرهنگی دانشگاه با دیگر واحدهای دانشگاهی و نهادهای سطح استان افزایش یابد و خواستار فراهم شدن شرایطی هر چه مناسب تر برای حضور دانشجویان در برنامه های فرهنگی دانشگاه شد.

دکتر خواجه پور به اهمیت و ضرورت این سلسله نشست ها اشاره کرد و گزارشی از فعالیت های فرهنگی و هنری این دانشگاه ارائه نمود ، از جمله نمایشگاه آثار هنری ، آثار نماز به صورت منطقه ای از تاریخ 11 اردیبهشت 91 به مدت سه روز در واحد یزد برپا خواهد شد و حدود 20 واحد دانشگاهی با ارائه آثار خود در زمینه های هنری از قبیل معرق ، منبت ، عکاسی ، نقاشی ، تذهیب ، خوشنویسی و آثار هنری و پژوهشی نماز در سه سطح اساتید ، کارکنان و دانمشجویان و برگزاری نمایشگاه کتاب و ارائه بیش از 100 عنوان کتاب با عناوین فرهنگی در راستای ارتقای سطح علمی و فرهنگی دانشگاهیان که از جهات مختلف تاثیر گذار است برگزار می شود. لازم به ذکر است در پایان این مراسم اساتید به ارائه نقطه نظرات و پیشنهادات مطرح شده به بحث و تبادل نظر پرداختند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا