به دنبال این حادثه معاون استاندار تهران شهرداری تهران را مقصر این حادثه دانست!

باران روز یکشنبه این هفته، منجر به طغیان رودخانه میانرود شد. سپس دیوار حایل میانرود و کارگاه عمرانی مترو شکست و آب وارد ایستگاه در حال ساخت مترو اکباتان در مجاورت این کانال شد. 

به گفته هادی ایازی معاون شهردار تهران ، هفته آینده خط 4 مترو دوباره شروع به فعالیت می کند: آب ایستگاه آزادی تخلیه و نظافت آن آغاز شده است، نظافت ایستگاه معین و دکتر حبیب‌اله نیز بزودی آغاز می‌شود. تعمیر تجهیزات نیز آغاز شده است که امیدواریم تا اواخر هفته آینده سرویس دهی به مسافران در این ایستگاه ها از سر گرفته شود.

در مقابل معاون عمرانی استانداری تهران گفت: از دادستان تهران درخواست خواهیم كرد بر علیه شهرداری تهران كه موجب وارد شدن هزاران میلیارد ریال خسارت بر اثر ورود  سیلاب اخیر به مترو شده است، اعلام جرم كند. وی همچنین شهرداری تهران را به دلیل انتصاب معاونین  بی کفایت مقصر می داند و  معتقد است سازمان مدیریت بحران شهر تهران  نیز درست عمل نکرده و فعالیتی که باید در عرض 3 ساعت انجام می داد 30 ساعت به طول انجامیده است.

او معتقد است که مدیریت بحران فقط بر تن كردن جلیقه های زیبا و سوار شدن بر خودروهای شیك و مدرن نیست! و آزمون حادثه اخیر ثابت كرده است كه مسئولیت مدیریت یكپارچه شهر تهران را نمی توان به شهرداری تهران سپرد.

تمدن استاندار تهران نیز در پاسخ به اینکه مدیرعامل بهره برداری مترو اعلام کرده برای جلوگیری از ورود آب به شهر مسیر آب را به داخل تونلهای مترو کشاندیم، گفت: این یعنی اینکه من بگویم به موقع غذای سوخته را از روی اجاق برداشتم. ولی سوال اینجاست که چرا غذا سوخت و چرا این اتفاق افتاد ولی جواب این چراها را باید وقت دیگری داد و فعلا باید همه باید به هم کمک کنیم تا سریعا خطوط آسیب دیده مترو ترمیم شود. بعد سر فرصت می نشینیم آسیب شناسی می کنیم که چرا این اتفاق رخ داده است. 

در عملیات مهار سیلاب اطراف مترو تهران قالیباف شهردار تهران به همراه مدیرعامل مترو تهران و چمران رییس شورای شهر تهران حضور داشتند.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا