امام جمعه ابرکوه گفت:محرومیت این شهرستان در ابعاد مختلف است و به یک مورد خلاصه نمی شود

 ابرکوه رحیم میرعظیم سرپرستی یزد فردا:امام جمعه ابرکوه گفت:محرومیت این شهرستان در ابعاد مختلف است و به یک مورد خلاصه نمی شود

حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی در جلسه شورای فرهنگ عمومی ابرکوه که با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد تشکیل شد و با تأکید بر لزوم توجه و تقویت بنیه فرهنگی و هنری این شهرستان اظهار داشت: این شهرستان نه تنها در بعد اقتصادی و توسعه فیزیکی بلکه در بخش فرهنگی و هنری نیز محرومیتی مشهود دارد.
*نداشتن سینما یکی از کمبودهای فرهنگی است
وی افزود:نبود فضاهای مناسب فرهنگی برای پرکردن اوقات فراغت مردم و به ویژه خانواده ها و بالاخص جوانان یکی از خلأهای محسوس است که متأسفانه تاکنون تصمیمی بایسته برای رفع آن گرفته نشده است که یکی از این فضاها نبود سینما در شهرستان است.
حسینی خاطر نشان کرد:نباید چشم خود را بر نیاز جوانان ببندیم بلکه باید این نیازها را احساس ودرک کنیم و به آن ها پاسخ دهیم.
وی افزود:متأسفانه کلنگ زنی پردیس سینمائی که چند سال گذشته و با حضور مدیر کل وقت ارشاد و به دست مسئولان به زمین خورد هیچ نتیجه ای نداشت و کاری صورت نگرفت و در پیگیری ما نیز عنوان می شود که بخش خصوصی باید این کار را انجام دهد که تاکنون این امر محقق نشده است.
*هنرهای نمایشی بسیار مهجور مانده است
حسینی تصریح کرد:در بخش هنری نیز ظرفیت ها و پتانسیل های شهرستان دیده نشده است و در راستای پاسخگوئی به این نیازها هیچ پاسخ عملی دیده نمی شود که نیازمند تمهیدات در این زمینه هستیم.
وی با اشاره به قابلیت هنرمندان هنرهای نمایشی و سابقه فعالیت های آنان اظهار داشت:زمینه بسیار خوبی برای تشکیل، راه اندازی و فعال کردن گروه های نمایشی وجود دارد اما علیرغم این پتانسیل ها به جز ایام محرم که در ابرکوه تعزیه خوانی برگزار می شود در طول سال شاهد هیچ فعالیت نمایشی نیستیم.
حسینی با اشاره به نیاز بسیاری از فعالیت های هنری و از جمله تئاتر و همچنین  برگزاری نمایشگاه ها به سالن مناسب افزود: حتی یک سالن اجتماعات عمومی و مناسب برای فعالیت های فرهنگی در ابرکوه وجود ندارد که این مسئله مایه تأسف است.
*قطب شعر و ادب استان از حداقل امکانات محروم است
وی با اشاره به رتبه نخست ابرکوه در استان یزد در بخش شعر و ادب و خطاب به مدیر کل ارشاد استان خاطر نشان کرد:با وجود این قابلیت ها و به واسطه نبود امکانات شعرای ما سامان پیدا نکرده اند و اگر تاکنون من در این زمینه عکس العملی نداشته ام علت آن تنها اطلاع از امکانات اداره ارشاد شهرستان بوده است و اکنون از شما می خواهم که به خواسته به حق هنرمندان و شاعران ابرکوه توجه جدی کنید و با ما در راستای حل این مشکلات همراهی داشته باشید.
حسینی افزود:کمک به چاپ و نشر آثار هنرمندان ابرکوهی نیز که با وجود تمام تلاش ها از چاپ این آثار عاجز مانده اند زمینه تشویق جوانان برای ادامه فعالیت ها را فراهم می کند.
وی همچنین ضمن تشکر از مسئولان ارشاد برای حمایت از محافل قرآنی نور از آنان خواست که تجربه ابرکوه در ارائه پیام هائی از آیه های خوانده شده هرشب در مساجد و یا حداقل خواندن ترجمه آن را به دیگر شهرستان ها تسری دهند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا