طرح دوست من کتاب ارائه شده توسط مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری دارالشفاء زارچ در جشنواره ملی طرح ها و ایده های فرهنگی مساجد در استان اصفهان بعنوان طرح برگزیده مورد تقدیر قرار گرفت.


محمد ابراهیم آسایش، با اشاره به برگزاری جشنواره ملی طرح ها و ایده های فرهنگی دراستان اصفهان  گفت: کانون فرهنگی هنری دارالشفاء زارچ با چهار طرح در جشنواره ملی طرح ها و ایده های فرهنگی با هدف ایجاد بانک ایده و طرح های فرهنگی حوزه مسجد شرکت کرده بود که شامل سه طرح شورای هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد زارچ در شهرستان ها، طرح کتابخوانی دوست من کتاب و طرح تعامل کانون های فرهنگی هنری فعال کشور، ایده طرح مسابقه مشق انقلاب و یادواره شعارهای انقلابی بوده است.

آسایش تصریح کرد: ارائه این طرح ها در قالب های مصوب جشنواره و ارائه گزارشی از شیوه اجرای این طرح ها در کانون فرهنگی هنری دارالشفاء و  کانون های فرهنگی هنری بخش زارچ از جمله مزیت های نسبی این طرح ها بوده است.

جشنواره ملی طرح ها و ایده های فرهنگی مساجد استان اصفهان به منظور شناسایی و جمع آوری برنامه ها، طرح ها و ایده های فرهنگی قابل اجرا در کانون های مساجد برگزار گردیده است و در این جشنواره طرح ها و ایده های نو و ابتکاری در قالب های مختلف (جشنواره و فراخوان، مسابقه، تولیدات فرهنگی، نمایشگاه، نشست، کارگاه آموزشی، اردو و بازدید، بازی و سرگرمی، جشن و سوگواره، انتشارات، ‌گروه های هنری و ...) با نگاهی محتوایی مورد بررسی قرار  گرفته است.
گفتنی است، در اجرای طرح دوست من کتاب در جلسات هفتگی که به مدت 40 دقیقه برگزار می شود 2 نفر از اعضای کانون فرهنگی هنری که در جلسات گذشته آمادگی خود را اعلام کرده اند و از کتابخانه کانون کتاب مورد علاقه خود را انتخاب نموده اند به شرح خلاصه آن کتاب و همچنین توضیحات تکمیلی می پردازند.

پرسش و پاسخ و پاسخ اعضا از یکدیگر از دیگر برنامه های این طرح است.


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا