عزيزا... سيفي فرماندار و پارسائيان مديركل كتابخانه هاي عمومي استان در جريان بازديد از مجتمع فرهنگي – تحقيقاتي اخوان دستمالچي گفت: خيرين كتابخانه ساز نقش بسزايي را در افزايش سرانه مطالعه در جامعه دارند.

عزيزا... سيفي در جريان اين بازديد با بيان اينكه توجه به امر کتاب و کتابخواني يک نهضت فرهنگي است كه مي تواند تأثير بسزايي در مقابله با تهديدات و تحريمهاي دشمن باشد افزود: امروز دشمن از طريق هدف قرار دادن فرهنگ كشور در صدد ضربه زدن به اصول و ارزشهاي مردم است كه به طور قطع یکی از موثرترین راهکارهای مقابله با جنگ نرم دشمنان ، افزايش سطح آگاهي در جامعه به ویژه بین جوانان و نوجوانان است که انجام این مهم نيازمند افزايش مطالعه در جامعه است كه از طريق افزايش كتابخانه ها و مكان هاي فرهنگي امكان پذير است.
فرماندار با اشاره به اينكه خيرين كتابخانه ساز نقش بسزايي را در افزايش سرانه فرهنگ مطالعه دارند تصريح كرد: بحمدا... بعد از پيروزي انقلاب اسلامي فعاليت هاي خوبي در زمينه فرهنگي ، علمي در كشور گرفته شده است كه امروز شاهد موفقيت هاي مختلف دانشمندان و پژوهشگراني ايران اسلامي در جهان هستيم كه بي شك خيرين كتابخانه ساز با ايجاد فضاي هاي فرهنگي و علمي نقش عمده اي را دراين پيروزي ها داشته اند.
در ادامه دستمالچي هدف از تاسيس موسسه تحقيقاتي فرهنگي و كتابخانه را كمك به اعتلاي فرهنگ و دانش اهالي سخت‌كوش يزد عنوان كرد و گفت: تربيت محققان و مروجان علوم اسلامي از برنامه هاي اصلي اين موسسه است.
وي خاطر نشان كرد اين موسسه كار تدوين 20 كتاب جامع درباره زندگي ائمه معصومين(ع) را آغاز كرده كه تا اوايل سال آينده آماده ارايه مي‌شود.
لازم بذكر است مجتمع فرهنگي – تحقيقاتي اخوان دستمالچي با 110 هزار جلد كتاب، 60 هزار عنوان كتاب ، 650 عنوان نشریه فارسی و بيش از يك هزار عضور از سال 1384 فعاليت خود را شروع كرده است.
همچنين اين مجتمع فرهنگي با زير بنايي بيش از 14 هزار متر مربع كه از بخشهاي آن مي توان به كتابخانه الغدير، تالار علامه اميني ، كلاسهاي آموزشي ، مسجد غدير، بخش پژوهشهاي كتاب شناختي و صحافي اشاره كرد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا