معاون سیاسی و امنیتی استانداریزد درمراسم افتتاحیه نمایندگی انتشارات سوره مهر یزد که عصر یکشنبه 27 فروردین 91 با حضور حمزه زاده قائم مقام هنری حوزه هنری و مدیر عامل انتشارات سوره مهر، ملک ثابت مدیرکل حقوقی حوزه هنری کشور، جمعی ازمسئولان استان و هنرمندان برگزار شد با بیان این که حوزه هنری محل مناسبی برای تجمع هنرمندان و اهل فرهنگ است افزود: کسانی که اهل هنر اسلامی هستند به حوزه هنری که یکی از کانون های تولید ومعرفی اندیشه اسلامی است تکیه کنند.

غلامحسین دشتی ادامه داد : این جایگاه مرهون تلاش اندیشمندان صادق و راسخ در خط امام خمینی (ره) است وشهید آوینی نمونه ای از این هنرمندان است که در صدد بود باطن این عالم را به ما نشان دهد.

وی به انتشارموفق ماهنامه فرهنگی ـ تحلیلی سوره اندیشه اشاره کرد وبا تأکید بر این که دست اندرکاران این ماهنامه باید تلاش کنند که هم اندیشه اسلامی را تولید و هم انسان های هم طراز این اندیشه را تربیت کنند گفت: اندیشه ای که در پشت این مجله است به حق اندیشه ناب تولیدی است وکسانی که به اسلام اصیل می اندیشند می توانند از آن بهره بگیرند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار یزد با بیان این که فرهنگ ناب قرآنی و اندیشه های متعالی اندیشمندان جهان اسلام از جمله شهید مطهری و علامه جعفری درماهنامه سوره اندیشه رهگیری می شود اظهار داشت: رسالت پیامبران رساندن انسان از ظاهر به باطن عالم بود و پیام انقلاب اسلامی نیز در یک کلام دعوت از ظاهر دنیا به باطن جهان است و باید با منطق قدرتمند اسلامی منطق ظاهری دشمن را بشکنیم.

مدیر عامل انتشارات سوره مهر نیزدر این مراسم  گفت : اگرچه درموضوعات مختلف به نقاط خوبی رسیده ایم  اما این روند در بخش کتاب به شکل بهتری طی شده است.

حمزه زاده با اشاره به سال تولید ملی ، حمایت از کار و سرمایه ایرانی افزود: برای دست اندرکاران کتاب امسال باید علاوه برسال تولید ملی سال توزیع ملی هم باشد زیرا یکی از اهداف تولید کتاب، توزیع و فروش آن است.

وی تبلیغ و ترویج کتاب را ضروری دانست و ادامه داد: هر چقدر صدا و سیما در این زمینه تلاش می کند  اما اگر کتاب را به مناطق مختلف کشور نرسانده باشیم هنوز کاری انجام نداده ایم وباید بیشتر دراین عرصه تلاش کنیم.

 

مدیر عامل انتشارات سوره مهر با بیان این که امروزه کتابفروشی ها تعاریف جدیدی پیدا کرده اند و ابعاد فروشگاه های عرضه کتاب، تعداد، عناوین و نحوه فروش آن نیز تحول یافته است اظهار امیدواری کرد یزد اولین استانی باشد که طرح احداث فروشگاه استاندارد کتاب در آن اجرا شود.

حمزه زاده با اشاره به این که 80 درصد مطالعه در کشور درحوزه ادبیات و تاریخ است افزود: انتشارات سوره مهر سالانه 700 نوبت کتاب در حوزه ادبیات و انقلاب اسلامی چاپ می کند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: امیدواریم هرچه بیشتر شاهد راه اندازی فروشگاه های بزرگ عرضه کتاب و محصولات فرهنگی و آرمان های انقلاب اسلامی و اندیشه های امام خمینی (ره) و رهبرمعظم انقلاب اسلامی در کشور باشیم.

در ابتدای این مراسم محمد رضا نیکونژاد رئیس حوزه هنری استان یزد ضمن خیر مقدم به شرکت کنندگان گفت: امیدواریم افتتاح نمایندگی و فروشگاه انتشارات سوره مهر در یزد حرکتی برای گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی در استان باشد و علاقه مندان کتاب بتوانند به راحتی کتاب های انتشارات سوره مهر را تهیه کنند.

گفتنی است : فروشگاه انتشارات سوره مهر یزد با وسعت حدود 50 متر مربع وبا اعتباری بالغ بر 50 میلیون تومان ساخته و تجهیز شده است.

در این فروشگاه 4400 جلد کتاب با موضوعات دفاع مقدس، ادبیات، انقلاب اسلامی، هنر، کودک و نوجوان دردسترس علاقه مندان کتاب قرار دارد.

این فروشگاه درجنب نگارخانه حوزه هنری استان یزد در ابتدای خیابان آیت ا...کاشانی ـ کوچه آزداری قرار دارد و همه روزه به جزروزهای تعطیل آماده ارائه خدمات به دوست داران کتاب است.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا