به همت گروه فیزیک دانشگاه آزاد اسلامی یزد سخنرانی علمی ژئو نرمال و کاربردهای آن با حضور اساتید گروه فیزیک و جمعی از دانشجویان در سالن آمفی تئاتر ساختمان تحصیلات تکمیلی دکتر سلطانی این دانشگاه برگزار شد.

مهندس فرزانه عزیزیان مدیر گروه فیزیک واحد یزد گفت : این سمینار با سخنرانی مهندس معدولیت مدرس فیزیک دانشگاههای استان یزد با موضوع انرژی زمین گرمایی و کاربردهای آن و انواع نیروهای ژئونرمال و مزایای آن برگزار شد، که با استقبال خوب دانشجویان مواجه شد.

وی در مورد هدف از برگزاری این سمینار گفت : آشنایی اساتید و دانشجویان با ژئونرمال ، ویژگی های فناوری ژئونرمال و کاربردهای آن در سراسر جهان ، ایجاد انگیزه و افزایش سطح اطلاعات عمومی دانشجویان در این زمینه عنوان نمود.

این عضو هیأت علمی دانشگاه ادامه داد : مهمترین ویژگی انرژی زمین گرمایی سازگاری آن با محیط زیست عنوان کرد و فعالیتهای بیشتر این تکنولوژی را در کشور خواستار شد.

همچنین در ادامه : مهندس معدولیت در سخنرانی خود در مورد مباحث و ویژگی های فناوری ژئونرمال در تولید برق و حتی کاربری مستقیم آن (مصارف خانگی) از این انرژی در منازل و پیشرفتهایی که این صنعت در کشور داشته است توضیحاتی را ارائه داد.

وی خاطر نشان کرد : بخاطر وجود اثر گلخانه ای، آلودگی و افزایش گرمای محیط زمین ، انسان به دنبال انرژی پاک یعنی ژئونرمال است که دارای مزایایی از جمله تمیز بودن ، فاقد گاز گلخانه ای و اشغال فضای کمتر ي را داراست ، به طوریکه از سال 1978 آموزش  ژئونرمال در کشور ایسلند آغاز شده و در مکزیک 89% انرژی مصرفی خود را از ژئونرمال می گیرند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا