به گزارش واحد خبر یزدفردا: دكتر ' سید محمد جواد میر جلیلی' در جلسه ی شورای سلامت بافق كه در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شددر جمع خبرنگاران گفت: در سال جاری نیز قرار است طرح پزشك خانواده درمناطق شهری بافق اجرا وپیش بینی می شود در این مرحله نیز حدود 35 هزار نفر تحت پوشش این طرح قرار گیرند .

رئیس شبكه بهداشت و درمان بافق گفت : در طرح پزشك خانواده تمام افراد دارای دفترچه درمانی خواهند بود و پرونده سلامت الكترونیك برای هر فرد تشكیل شده ومطابق آن، هم سابقه درمان هر فرد ثبت و هم مداوای وی صورت می‌گیرد.

وی، ایجاد نظم ارجاع و نظام مند نمودن سطح بندی خدمات، توزیع عادلانه خدمات سلامت، افزایش دسترسی مردم به خدمات سلامت، تسهیل فرایند خدمات سطح یك، كاهش هزینه های غیر ضروری نظام سلامت، افزایش پوشش خدمات، پوشش همگانی بیمه درمانی، جلب مشاركت بخش خصوصی و الكترونیكی شدن پذیرش بیماران را از جمله اهداف و مزایای مهم طرح پزشك خانواده عنوان كرد .

رئیس شبكه بهداشت و درمان بافق در پاسخ به این سوال كه آیا اجرای این طرح در امور درمانی شهروندان خللی ایجاد نخواهد كرد گفت : باتوجه به اجرای موفق این طرح در سه استان كشور به صورت پایلوت قطعا بااجرای طرح پزشك خانواده در این شهرستان برای مردم هیچگونه مشكلی بوجود نخواهد آمد .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا