محمد رضا شئق الشعراء

 نوروز سال قبل، بسیاری برای تبریک عید به بیت سومین شهید محراب آمدند، و به شیخ محمدعلی صدوقی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد عید نوروز و سال جدید را تبریک گفتند، و امروز و در اولین نوروزی که محمد علی صدوقی نبود و نیست، و دولتی ها و مدیران و مسئولان، بدیدار امام جمعه جدید یزد رفته بودند، بسیاری از مردم یزد، کوچک و بزرگ آمدند و در کنار جای خالی و عکس او، به فرزندش، نوروز و سال جدید را تبریک گفتند.
    بعضی ها که شیخ محمد صدوقی جای نوه کوچکشان بود، و بعضی ها که پسرشان بزرگتر از شیخ محمد صدوقی بود، به احترام صدوقی و برای بزرگداشت صدوقی آمدند و به صدوقی کوچک تبریک گفتند، اینک روحانیون مسن و بزرگسال بدیدار طلبه ای جوان بیایند، و جای خالی پدرش را گرامی بدارند، قابل تقدیر است، و اما حضور گسترده و چشمگیر مردم یزد در بیت سومین شهید محراب و جایی که سالهای سال دفتر شیخ محمد علی صدوقی بود، حاوی نکته و پبام مهمی می باشد. آنها که با مردم بودند در دل مردم جای دارند، و آنها که در دل مردم جای دارند، هیچوقت نمی میرند و یادشان همیشه زنده است.
    در نوروزی که صدوقی نبود، همچون زمانی که بود، فقط با چای و یک نوع شیرینی خشک از میهمانان پذیرایی شد، و البته که جای صدوقی سخت خالی بود!
    انگار همین دیروز بود، اول فروردین نود، که مرحوم صدوقی، بخاطر گران شدن دوباره بلیت اتوبوس واحد در یزد فریادش برآمد، و انگار دیروز بود که ...
    خدایش او را بیامرزد ...

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا