دمشق - جشن میلاد حضرت زینب كبری (س) اسوه صبر و پایداری و پیام آور عاشورا چهارشنبه شب در عتبات مقدسه سوریه در شهر دمشق برگزار شد.




به گزارش خبرنگار ایرنا در دمشق ، در حرم حضرت زینب (س) به همین مناسبت مراسم جشنی با حضور شماری از شخصیت های ایرانی ، سوری و استادان حوزه های علمیه ، زایران آن حضرت و شركت كنندگان در راهپیمایی جهانی به سوی قدس برگزار شد.

32 نفر از اتباع مختلف كشورهای آسیایی برای شركت در راهپیمایی مزبور در روز جمعه به سوریه سفر كرده اند.

در این مراسم آیت الله ' سید مجتبی حسینی ' نماینده مقام معظم رهبری در سوریه در سخنانی از صبر و بردباری حضرت زینب (س) به عنوان بزرگ ترین رمز پیروزی ایشان در برابر ناملایمات و یزید نام برد.

وی با تاكید بر این كه تقوای الهی و صبر زینب گونه رمز پیروزی مردم سوریه در برابر تحولات جاری است ، گفت : امروز نیز باید از صبر ، پیام آوری و افشاگری ایشان به عنوان بزرگ ترین راه برای مبارزه با استكبار بهره گرفت.

'زینب مراد' یكی از زنان شركت كننده در این مراسم نیز در ارتباط با نقش و ویژگی های شخصیتی حضرت زینب (س) به خصوص پایداری و مقاومت ایشان در برابر ناملایمات مطالبی را بیان كرد.

در ادامه هم یكی از بانوان شركت كننده اشعاری را در ارتباط با حضرت زینب (س) و شخصیت ایشان برای حاضران قرائت كرد.

در پایان این مراسم به چند نفر از پرستاران مراكز درمانی دمشق هدایایی به رسم یادبود و به مناسبت روز پرستار اهدا شد.

در حرم حضرت رقیه (س) دختر سه ساله امام حسین (ع) نیز امشب مراسم جشنی به مناسبت میلاد با سعادت حضرت زینب (س) برگزار شد.

در روزهای اخیر 5 هزار زایر ایرانی همزمان با تعطیلات نوروزی زیارت عتبات مقدسه در سوریه را به عنوان محل مسافرت انتخاب كرده اند.

شب گذشته نیز به مناسبت میلاد حضرت زینب (س) مصلای ایشان شاهد برگزاری مراسم جشن بود

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا