در لحظاتی قبل از سال تحویل و در برنامه زنده شبکه دوی سیما که با اجرای احسان علیخانی روی آنتن میرفت؛ حجت الاسلام شهاب مرادی حاضر شده بود. علیخانی درباره افتخار کسب اسکار از او سوال پرسید که او گفت: من درباره سینما زیاد حرف دارم ولی کلا هر جایزهای که آمریکاییها به ما بدهند خوشحالم نمی کند چون آنها دشمن ما هستند.

در لحظاتی قبل از سال تحویل و در برنامه زنده شبکه دوی سیما که با اجرای احسان علیخانی روی آنتن میرفت؛ حجت الاسلام شهاب مرادی حاضر شده بود. علیخانی درباره افتخار کسب اسکار از او سوال پرسید که او گفت: من درباره سینما زیاد حرف دارم ولی کلا هر جایزهای که آمریکاییها به ما بدهند خوشحالم نمی کند چون آنها دشمن ما هستند.

مرادی ادامه داد: اصولا آمریکاییهایی که ما را تحریم میکنند و تحت فشار قرار میدهند، چرا باید به ما جایزه بدهند و من از دریافت این جایزه خوشحال شوم؟ علیخانی که گویا از این پاسخ شوکه شده بود گفت: شما «جدایی نادر از سیمین» را دیدهاید؟

شهاب مرادی گفت: من نه! چون اکران نشده! در جشنواره هم نتوانستم آن را ببینم. ولی دربارهاش شنیدم که گویا درباره «دروغ» ساخته شده است. اما با فیلم هم کاری ندارم حرف من این است که نباید افرادی که به اسکار میروند نماینده انقلاب و نظام دانست. به نظر شما آن دختری که بدون حجاب به مراسم اسکار میرود، نماینده انقلاب اسلامی و نظام است؟ من کلا با این جوایز مشکل دارم و برای من اسکار ارزشی ندارد که حالا به برنده اش تبریک بگویم.

به گزارش «24»، علیخانی که گویا از این پاسخ اصلا خوشش نیامده بود گفت: «به هر حال شما برای اینکه یک ایرانی پرچم ایران را در یک کشور دیگر مثلا در آمریکا برافراشته، خوشحال نمیشین؟ من به عنوان یک جوان خیلی خوشحال میشوم و باعث غرورم خواهد بود.» شهاب مرادی تلویحا این خوشحالی را قبول کرد اما حرفی دربارهاش نزد و موضوع بحث عوض شد.
خبرنگار عبرت نیوز در این باره نوشت گرچه رابطه ما با کشور آمریکا با تنش شدید روبرو است اما نباید از یاد برد که هر موفقیتی که بتواند نام ایران اسلامی را به جهانیان بشناساند را باید ارج نهاد و لازم است آقای مرادی این فیلم را ببینند تا بدانند که تا چه حد جدایی ' نادرهای ما از سیمین های ' این نسل و بلعکس موجب فاصله و بحران شده است .
 
جدایی نادر از سیمین درمورد دروغ نیست، در مورد این است که گاهی باید شنونده باشیم و با اعتماد به نفس کاذب فکر نکنیم که هر چه می گوییم درست است، باید از هر فرصتی برای آشتی استفاده کنیم و از ابزار برای توجیه استفاده نکنیم، قسم نخوریم اما خودمان به آن پایبند نباشیم، دروغ را مضموم نشماریم اما خودمان دروغگو باشیم، ادعا نکنیم اما به مدعی دیگران توجه نکنیم.
 
حقیقت قضیه این است که همین تفکر نادری برای پاسداشت پدر و قرار گرفتن در مقابل سایر ارزشها و یا اندیشه سیمینی که معتقد است برای اثبات خود باید دیگری را نفی کرد و یا با توسل به برخی تک روی ها و خود محوری ها میشود فرهنگ دینی را توسعه داد بیشترین لطمه را به رابطه امثال شهاب مرادی و نسل جدید زده است.
 
متاسفانه برخی گمان می کنند که هر چه آنها بگویند باید دیگران بشنوند و بپذیرند و از خاطر برده اند که حتی  رسول الله "ص" هم با چنین ایده ای مکه را فتح نکردو تاکید حضرت امام خمین ره و مقام معظم رهبری نیز همیشه بر جذب تمام ظرفیتهای موجود در کشور بوده است که ظاهرا برخی آنرا می شنوند اما به آن عمل نمی کنند.
 
جان کلام اینکه حضرت آقای مرادی باید پاسخ بگویند که اگر اسکار ارزشی ندارد و باید به آن بی توجه بود، کدام جایزه ارزشمند است، آیا فرزندان انقلاب ، اسطوره های سالهای جنگ و ایثارگرانمان را پاسداشته ایم، به جوانان اعتماد به نفس داده ایم، یا خودباوری را توسعه و تشویق کرده ایم.
 
آقای مرادی،  اسکار بهانه است، به اعتقاد شما ما میتوانیم بدون در اختیار داشتن رانت و میکروفون بازدر صدا و سیما و بدون اتوبوس و بلیط مجانی و گفتگوهای مکرر متکی  بر رابطه در تلویزیون که رسانه ملی است هم برنده جایزه شویم .
 
آقای مرادی قادرند این مسئله را از طریق یک نظر سنجی دقیق و البته مستقل کشف کنند.!
 
واقعیت این است که فرهادی و امثال او و بسیاری دیگر از صاحب نظران نیز مانند حاج آقا شهاب مرادی در خصوص سینما و دیگر مسائل حرفهای زیادی دارند،  در خصوص تفکر و اندیشه و مشی دیگران حرف دارند، اما این فرصت را به آنها در سیما می دهند، یا " مسعود ده نمکی " که حتی جایزه رزمندگان را برای فیلم مبتذل و بی محتوای اخراجی ها هم نگرفت.
 
آیا فرصت را به شهاب مرادی می دهند یا فردی که به او نقد دارد.
 
ما فرزند الیور استون یهودی را ارج می نهیم و برایش جشن می گیریم تا بعد پاسخمان را بدهد و خوشحال باشیم که چه؟! و فرزندان خودمان را جذب نمی کنیم تا دشمن آنها را به بلعد!
 
والسلام
منبع :   آفتاب

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا