فارس: فرماندار رودبار گفت: در دو روز نخست و دوم فروردین مقدار 146 هزار لیتر بنزین در رودبار مصرف شد که نشانه حجم وسیعی از ورود مسافران نوروزی از مسیر رودبار به گیلان است.


ایرج موذن با اشاره به اینکه حجم ورود مسافران نوروزی به گیلان از مسیر رودبار بسیار زیاد و قابل توجه است، اظهار داشت: قبل از بارش برف مقدار 78 هزار لیتر بنزین و در 29 فروردین 116 هزار لیتر بنزین در رودبار مصرف شده بود.


وی، ادامه داد: در روز نخست و دوم فروردین مقدار مصرف بنزین در رودبار به بین 140 تا 146 هزار لیتر رسیده که نشانه حجم وسیعی از ورود مسافران به گیلان است.


فرماندار رودبار با اشاره به اینکه نوروز امسال با افزایش زیادی از ورود مسافران مواجه هستیم، افزود: قبل از بارش برف حجم تولید و جمع‌آوری زباله توسط شهرداری در رودبار 22 تن بود و امروز به بیش از 55 تن زباله در روز رسیده است.


وی، از آمادگی کامل رودبار به عنوان پیشانی ورودی به گیلان برای پذیرایی از مسافران نوروزی خبر داد و اذعان داشت: برای اسکان مسافران مراکز اقامتی و مسافر کاشانه‌هایی در نظر گرفته شده است.


موذن اذعان داشت: نیروهای بهداشتی و خدماتی در ایام نوروز به مردم خدمات ارائه می‌دهند و شش نانوایی در مسیرهای اصلی رودبار به صورت شبانه‌روزی کار پخت نان را انجام می‌دهند.


وی، در بحث مراکز سرویس‌های حمل و نقل یادآور شد: در بخش حمل و نقل نیز مسئول گذاشته شده تا اگر خودرویی خراب شد حمل و نقل نظارت و مشکل را برطرف کند.


این مسئول، با بیان اینکه در حد امکان تلاش شده تا مشکلات برطرف شود، تصریح کرد: با وجود تمام امکانات نقطه ‌ضعف‌هایی وجود دارد که بابت آن از مردم و مسافران عذرخواهی می‌کنم.


وی، درباره تامین مواد پروتئینی بیان داشت: با پیگیری‌هایی که صورت گرفته امروز 15 تن گوشت وارد رودبار شده که خیلی زود نیز به اتمام رسیده است و این امر نشانه حجم بالای حضور مسافران در این شهرستان است.


موذن با اشاره به اینکه سال گذشته بالغ بر 6 میلیون و 100 هزار مسافر از سه حلقه ورودی رودبار، چابکسر و آستارا وارد گیلان شده بودند، تصریح کرد: طبق آمار دو میلیون و 775 هزار نفر از مسیر رودبار وارد گیلان شده بودند و امسال نیز شاهد افزایش این حضور هستیم.


وی، ترافیک محور رودبار را 3 کیلومتر عنوان کرد و اذعان داشت: خودروها به تدریج از رودبار وارد گیلان می‌شوند و این امر گویای علاقه‌مندی مردم به حضور در این استان است.


فرماندار رودبار درباره ماندگاری مسافران در این شهرستان خاطرنشان کرد: بیشتر مسافرانی که در رودبار فامیل دارند ممکن است چند روزی را در این شهرستان بمانند و بقیه مسافران به صورت عبوری از رودبار وارد گیلان می‌شوند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا