پیکر جلال ذوالفنون –نوازنده شهیر سه تار- دوم فروردین ماه با حضور جمعی از هنرمندان تشییع می‌شود. پیکر جلال ذوالفنون –نوازنده شهیر سه تار- دوم فروردین ماه با حضور جمعی از هنرمندان تشییع می‌شود.


آرش اوستا – مدیر برنامه‌های مرحوم ذوالفنون- با اعلام این خبر گفت:این مراسم ساعت 9 صبح روز دوم فروردین‌ماه سال 1391 با حضور اهالی هنر از مقابل تالار وحدت تهران برگزار می‌شود و استاد ذوالفنون در قطعه هنرمندان امامزاده طاهر کرج آرام خواهد گرفت.

جلال ذوالفنون شامگاه گذشته -28 اسفند ماه- به دلیل خونریزی ریه و بیماری قلبی در بیمارستان البرز کرج در گذشت. جلال ذوالفنون در سال 1316 در آباده فارس متولد شد و از 10 سالگی سه تار در دست گرفت. برای ادامه فراگیری موسیقی به هنرستان رفت. در آنجا سه تار چندان فراگیر نبود و بنا به گفته خود ذوالفنون سه تارسازی نبود که همگانی باشد و فقط مخصوص برخی از خواص بود و تار بیشتر جنبه همگانی داشت. پس او نیز تار را برگزید و در محضر استاد موسی خان معروفی آن را فرا گرفت.

در هنرستان با سازهای دیگر نیز آشنا شد و ویولن را نزد برادر بزرگش محمود ذوالفنون آموخت و در مدت هشت سال آموزش، وی در هنرستان، سه تار، تار و ویولن را به خوبی آموخت. همزمان با تأسیس رشته موسیقی در دانشگاه هنرهای زیبا، به آنجا رفت و با شخصیت‌های ارجمند موسیقی چون مرحوم نورعلی برومند و داریوش صفوت آشنا شد و از سال 1346 تمام توجه و تجربه‌اش را روی سه تار متمرکز کرد.

منبع:  ایسنا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا