سیدمصطفی طباطبایی نژاد، عضو کمیسیون قضایی مجلس معتقد است: چنانچه قانونی توسط مجمع تصویب شد، هر سه قوای مجریه، قضاییه و مقننه موظف به اجرای آن هستند. البته متأسفانه رییس جمهور هرجا که به نفعش نباشد به قانون عمل نمی کند که آن بحثش جداست. همانطور که در مجلس هم حاضر شدند و پاسخ قانع کننده ای ندادند و فقط وقت مجلس را گرفتند.

سیدمصطفی طباطبایی نژاد، عضو کمیسیون قضایی مجلس طی گفتگویی درخصوص انتصاب اعضای جدید مجمع تشخیص مصلحت نظام توسط رهبری گفت: چند نفر از اعضای مجلس از دنیا رفته بودند و برخی از اعضا در جلسات شرکت نمی کردند، لذا افراد جدیدی باید جایگزین می شدند. آیت الله هاشمی رفسنجانی هم برای 5 سال دیگر ریاست این مجمع را از سوی رهبری به عهده گرفتند.

 
سیدمصطفی طباطبایی نژاد، عضو کمیسیون قضایی و عضو فراکسیون روحانیون مجلس

وی در خصوص اهمیت این مجمع خاطرنشان کرد: ریاست آیت الله هاشمی رفسنجانی نقطه عطف اهمیت این مجمع است. زیرا وی هرگاه در رأس گروهی باشد، آن گروه را قدرتمند نگه می دارد. یکی دیگر از اهمیت های این مجمع این است که به صورت شورایی عمل می شود که نظر مشورتی رهبری نیز در آن اعمال می شود.

این عضو فراکسیون روحانیون مجلس در ادامه درخصوص وظایف این مجمع گفت: وقتی مصوبه ای در مجلس تصویب می شود باید به نظر شورای نگهبان نیز برسد. اگر از نظر این شورا، مصوبه مورد نظر خلاف قانون اساسی باشد، تشخیص می دهد و به خدمت مجمع تشخیص مصلحت می رسد، در آنجا این مجمع، مصلحت نظام را تشخیص می دهد و آن را رد یا تصویب می کند.

وی افزود: چنانچه قانونی توسط مجمع تصویب شد، هر سه قوای مجریه، قضاییه و مقننه موظف به اجرای آن هستند. البته متأسفانه رییس جمهور هرجا که به نفعش نباشد به قانون عمل نمی کند که آن بحثش جداست. همانطور که در مجلس هم حاضر شدند و پاسخ قانع کننده ای ندادند و فقط وقت مجلس را گرفتند.

طباطبایی نژاد در انتها با تأکید بر جلوگیری از عدم اجرای قوانین توسط رییس جمهور گفت: باید تدابیر نظارتی قوی تری ترتیب و همکاری هایی صورت داد تا از تخلف قوانین توسط رییس جمهور پیشگیری شود.

منبع:  شفاف

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا