عکس های نسیم بیداری


میرزا محمد کاظمینی در روز نوشت خود نوشت:هاشمی، مصدق، ستارخان ، شریعتی، میرزا کوچک خان و بازرگان عکس های بالای صفحه اصلی ماهنامه سیاسی ـ فرهنگی نسیم بیداری ( ویژه نوروز) است.


مجموعه 84 عکس در این صفحه آمده که تصورم آنست ، ماهرانه پیامی را به جامعه ارائه کرده که خواندن این نشریه را به مخاطبان بزرگوار، پیشنهاد می کنم.


از بین 84 عکس، اسامی برخی عکس های دیگر را می آورم:


رضاشاه، شهید بهشتی،حسینعلی، منتظری، احمدی نژاد، احمد جنتی، بهزاد نبوی، فائزه هاشمی، فرح پهلوی، فوزیه پهلوی، شهید صدوقی، آیت ا... مهدوی کنی، ناطق نوری، مصباح یزدی ، احمد شاه، میر حسین موسوی، مهدی کروبی، شهید چمران، کیانوری، صادق قطب زاده، احمد توکلی و.....


نکته:


1 ـ دیدار مقام معظم رهبری با نمایندگان مجلس خبرگان، اولین گزارش این ماهنامه می باشد.


2 ـ احوال ایرانیان در نوروز(1390 ـ 1291) مهمترین بخش خواندنی این شماره نسیم بیداری است.

http://www.yazdfarda.com/images/news/actual/?img=4827023928.jpg

رازهای سرزمین من" در ویژه نامه نوروزی "نسیم بیداری"

بیست و پنجمین شماره ماهنامه سیاسی فرهنگی "نسیم بیداری" منتشر شد.

پرونده ویژه این شماره با عنوان "رازهای سرزمین من" اختصاص دارد به احوال ایران و ایرانیان در صد بهار گذشته، از نوروز 1291 تا نوروز 1390.

در مقدمه این بخش آمده است: "اگر روزی بنا بر گشودن زبان سرزمین ها و برملاشدن اسرار نهفته باشد، بی تردید ایران حرف های فراوانی برای بازگویی و رازهای بی شماری برای رونمایی خواهدداشت. سرزمینی که در گردش چرخ گردون، روزهایی بسیار دیگرگون و متفاوت را به خود دیده است. آزادی مردمانش به نسیم بیدارگر اسلام را دیده است و تاراج ذخایرش زیر سمّ ستور مغولان را، بیداد شاهان و سلاطین را دیده است و دادخواهی مردمان دلاورش را. خون هایی که در انقلاب مشروطه، سرازیر شد را در خود نهفته و سایه سروقامتانی را به خاطرش سپرده که در هشت سال مقاومت و پایداری، جان بر سر برقراری اش باختند.

ایران، سرزمین پر رمز و رازی است، سرزمین همیشه چهارفصل. سرزمین دلاورمردان و شیرزنانی که اگر فارس یا ترک، لر یا کرد، بختیاری و بلوچ، ترکمن و عرب اند، یکدل اند و یکرنگ، که ایرانی اند.

اوراق پیش رو، روایت احوال ایرانیان است در صد نوروز گذشته. تلخ و شیرین، خوب و بد، سیاه و سپید، همه و همه احوالاتی است که بر مردمان این سرزمین رفته است. رازهای مکشوف این سرزمین از صد نوروز پیشین است. رازهای سرزمین جاودانمان، رازها و روزهای ایران"

در این شماره مجله، استثنائا بخش های ثابت مجله همچون "نامه ماه" و "قانون اساسی" وجود ندارد و از آن میان، تنها بخش "پیشخوان" وجود دارد که در آن، این مطالب را می خوانید:

مقام معظم رهبری: از مردم عزیزمان با همه وجود تشکر می کنم.

هاشمی رفسنجانی: مبارزه ندیده ها، مبارز شده اند.

علی مطهری: پناهیان به بیراهه می رود.

ناگفته های علی لاریجانی از کنفرانس برلین و تحصن مجلس ششم

عبدالحسین روح الامینی: تبرئه سعید مرتضوی دروغ است.

رحیم صفوی: در ماجرای 18 تیر با وزیر کشور برخورد لفظی کردم.

ویژه؛ فاتحان تنگه احد: سید حمید متقی

و...

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا